۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵

وزیرخارجه ترکیه در گفتگو با مهر:

لزوم تاسیس یک صندوق اعتباری برای کمک به مردم افغانستان

لزوم تاسیس یک صندوق اعتباری برای کمک به مردم افغانستان

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه سازمان همکاری اسلامی باید یک صندوق اعتباری جهت کمک به مردم افغانستان تاسیس کند، گفت: ما از ایده تأسیس صندوقی ذیل بانک توسعه اسلامی حمایت کردیم.

مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به هفدهمین نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی که با موضوع افغانستان در پاکستان برگزار شد، اظهار کرد: نشست امروز ما برای انتقال پیام‌ به دولت موقت طالبان در خصوص فراگیر بودن و مشارکت همه اقوام در حکومت افغانستان بسیار حائز اهمیت بود.

چاووش اغلو با بیان اینکه دولت موقت افغانستان باید به لحاظ سیاسی فراگیر باشد، گفت: همچنین اوضاع در این کشور به لحاظ انسانی و اقتصادی خیلی بد است. بیش از ۲۴ میلیون نفر در این کشور با گرسنگی مواجه هستند، بنابراین، لازم است که ما به این موضوع بپردازیم.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، هماهنگ کردن کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان است. اقتصاد آنها در وضعیت بغرنجی قرار دارد و این در حالی‌ است که آنها در تلاشند تا دارایی‌های بلوکه شده‌شان را در آمریکا آزاد کنند.

وزیر خارجه ترکیه گفت: سازمان ملل متحد، یک صندوق اعتباری را به منظور کمک به مردم افغانستان ایجاد کرده است و ما نیز مقدار کمی در آن مشارکت کرده‌ایم. اما در حالی که سازمان ملل چنین تلاشی را در این مسیر به انجام رسانده است، ما نیز به عنوان سازمان همکاری اسلامی (OIC) باید چنین اقدامی را انجام دهیم.

چاووش اغلو گفت: ما از ایده تأسیس صندوقی ذیل بانک توسعه اسلامی حمایت کردیم، لذا این نشست برای رساندن چنین پیام‌هایی و نیز به منظور هماهنگ کردن حمایت‌های‌مان از مردم افغانستان بسیار مفید بوده است.

کد خبر 5372273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha