۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰

قائم مقام جامعه زینب (س) اصفهان مطرح کرد؛

لزوم معرفی الگوهای دینی در شادی‌ها به جوانان

لزوم معرفی الگوهای دینی در شادی‌ها به جوانان

اصفهان - قائم مقام جامعه زینب (س) اصفهان گفت: نیاز امروز جامعه معرفی شخصیت‌های معنوی، عرفانی، علمی و تحقیقاتی برای الگوگیری نوجوانان و جوانان است و این الگوها باید در شادی‌ها نیز معرفی شوند.

فاطمه سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جامعه زینب از ۳۰ سال گشته فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: این جامعه در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، عقیدتی و سیاسی فعالیت و برنامه‌ریزی دارد.

وی با بیان اینکه اعضای جامعه زینب (س) را بانوان دغدغه‌مند در حوزه نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: در شهر اصفهان بیش از یک هزار نفر به صورت غیر مستمر و حدود ۳۰۰ نفر نیز به صورت مستمر با جامعه زینب (س) در ارتباط هستند و همکاری دارند.

قائم مقام جامعه زینب (س) اصفهان با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در دستور کار این مرکز فرهنگی قرار دارد، افزود: هدف ما ارتقای فرهنگی، علمی و سیاسی در جامعه و تربیت زن در تراز انقلاب اسلامی است تا بانوان بتوانند زمینه‌های ظهور حضرت ولی عصر (عج) را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه جامعه زینب (س) هر ساله همزمان با میلاد حضرت زینب (س) نسبت به برگزاری جشن و برنامه‌های متنوع برای معرفی شخصیت این بانوی بزرگوار اسلام برنامه‌ریزی می‌کند، تصریح کرد: همه سعی ما معرفی ظرفیت‌های جامعه زینب به جوانان است و هر ساله تلاش کردیم که مراسم‌هایمان را در فضایی که فراگیری بیشتری داشته باشد اجرا کنیم.

سهرابی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا این جشن در یکی از بیمارستان‌های بزرگ اصفهان همراه با تقدیر از پرستاران برگزار شد، ادامه داد: امسال نیز از ظرفیت محور فرهنگی چهارباغ استفاده کردیم و برنامه‌هایی نظیر جنگ شادی، سرود، مسابقات کتابخوانی، اجرای برنامه عوسکی و برپایی غرفه‌های مختلف برای گروه‌های سنی مختلف بانوان را در این محور اجرا کردیم.

وی با اشاره به استقبال همه اقشار و گروه‌های سنی از ویژه برنامه میلاد حضرت زینب (س) در محور چهارباغ عباسی گفت: همچنین غرفه مشاوره را نیز برای استفاده عموم بانوان در دستور کار داشتیم.

قائم مقام جامعه زینب (س) اصفهان با بیان اینکه نیاز امروز جامعه معرفی شخصیت‌های معنوی، عرفانی، علمی و تحقیقاتی و خانوادگی برای الگوگیری نوجوانان و جوانان است، اضافه کرد: بر این باوریم که الگوها باید در شادی‌ها نیز به جوانان معرفی شود و تا پیش از این بیشتر در عزاداری‌ها به این امر پرداخته شده است.

وی در خصوص مطالبات مراکز فرهنگی حوزه بانوان از مسئولان گفت: در بخش بانوان مراکز فرهنگی نسبت به برادران کمتر است و در این مراکز نیروهای خوب و با اخلاص و در حد توان در حال فعالیت هستند و این بانوان نیاز به حمایت و دیده شدن دارند و رد این زمینه بهتر است که به بانوان اجازه داده شود در خارج از مراکز نیز برنامه‌های خود را اجرا کنند و همکاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر 5372913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha