۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۸

موضوع برداشت آب از سد طالقان به چالش بین چند استان تبدیل شده است

موضوع برداشت آب از سد طالقان به چالش بین چند استان تبدیل شده است

قزوین – نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع حق آبه استان‎‌ها از سد طالقان به یک مناقشه بین استانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر فاطمه محمدبیگی پیش از ظهر شنبه در جمع مردم زیاران آبیک با اشاره به مشکلات مردم این شهر، به دیدار ۱۸ آذر نمایندگان و استاندار با رئیس جمهور اشاره و اظهار کرد: عمده‌ترین مباحث مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس در دیدار با رئیس جمهور مسائل زیست محیطی بود.

وی با بیان اینکه این موضوع دغدغه نمایندگان استان‌های دیگر نیز بود، افزود: اصولاً استان‌های همجوار تهران با مشکل زیست محیطی روبرو هستند و باید برای این چالش مهم فکر جدی کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس جمهور دستوری را برای نیروگاه‌ها صادر کردند تا با افزایش گاز رسانی به نیروگاه‌ها از جمله نیروگاه شهید رجایی جلوی استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه‌ها گرفته شود.

وی اضافه کرد: در حوزه بنگاه‌های تجاری در منطقه زیاران استفاده از بنگاه‌های کوجک زود بازده، تعاونی‌های کوچک و بنگاه‌های گردشگری و تعاونی‌های حد واسط باید در دستور کار قرار بگیرد تا شاهد رونق اشتغال در این منطقه باشیم.

محمدبیگی ادامه داد: با توجه به زنجیره‌های قطعه سازی و خوشه‌های کوچکی که در این منطقه حضور دارند می‌توان زمینه اشتغالزایی و درآمدزایی بیشتری را فراهم کرد.

وی بیان کرد: شهرداری‌های جدید در شهرهای تازه تأسیس باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار باشند و شورای شهر مصوبات را به گونه‌ای هدایت کند که شهر به یک درآمد پایدار برسد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: معضلات بی آبی و حق آبه ای که در اصفهان دیده می‌شود در قزوین نیز وجود دارد اما مردم قزوین با شرایط مدارا می‌کنند و نیاز است فکر جدی برای این حوزه اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: بحث انتقال اب از سد طالقان به یک مناقشه بین استان‌ها تبدیل شده و بر همین اساس از رئیس جمهور درخواست کردیم که ورود داشته باشند.

محمدبیگی در پایان یادآور شد: تکمیل پروژه انتقال آب آبیک به استان قزوین مهم‌ترین درخواست ما از رئیس جمهور بوده و تا تحقق کامل آن آرام نخواهیم نشست.

کد خبر 5373019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha