۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۹

رئیس دفتر پرستاری علوم پزشکی اردبیل:

تبعیض در نوع استخدام‌ها پرستاران را رنج می‌دهد

تبعیض در نوع استخدام‌ها پرستاران را رنج می‌دهد

اردبیل- رئیس دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: آنچه که پرستاران را رنج می‌دهد، تبعیض در نوع استخدام است که به عناوین مختلف این کار در سال‌های گذشته انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، لاله نصیری عصر شنبه در مراسم گرامیداشت روز پرستار در اردبیل اظهار کرد: تبعیض در نوع استخدام در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعم از رسمی، پیمانی، شرکتی و قراردادی به عنوان دغدغه جدی جامعه پرستاری مطرح می‌شود که دولت قول داده هر چه سریع‌تر به روابط نامناسب استخدام‌ها پایان داده شده و به شکل واحد جذب نیرو و فعالیت‌ها آنها انجام شود.

وی تصریح کرد: ما با تبعیض در پرداختی‌ها در فرآیند موجود استخدام نیروها روبه‌رو هستیم که این امر جامعه پرستاران را آزار می‌دهد و از طریق مکاتبه با نظام پرستاری و دانشگاه‌های علوم پزشکی سعی بر این است تا در کنار تعیین تکلیف نیروها، پرداختی‌های جامعه پرستاری نیز به شکل مطلوب افزایش پیدا کند.

رئیس دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل این اقدامات را فرآیند انگیزه‌بخش در مسیر خدمات‌رسانی جامعه پرستاران برشمرد و گفت: در استان اردبیل نیز برخی شرایط سخت را برای پرستاران به عنوان مدافعان سلامت شاهد هستیم که از طریق نمایندگان استان در مجلس و استاندار اردبیل این خواسته‌ها و مطالبات به جد مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این مراسم با قدردانی از حضور استاندار اردبیل در جمع پرستاران در مراکز درمانی و اهدای شاخ گل برای زحمت‌کشان عرصه سلامت افزود: در این نشست‌ها و بازدیدها قرار شد تا مهمترین دغدغه جامعه پرستاری مورد پیگیری قرار بگیرد تا بیماران از خدمات مطلوب و مناسب جامعه پرستاری استفاده کنند.

شهرام حبیب‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات صنفی و برخی دیگر به صورت فراگیر در همه پرستاران وجود دارد که امیدواریم با همکاری مجلس و دولت در کنار ارتقا شغلی پرستاران، توجهی به امنیت شغلی و همچنین فعالیت‌های مناسب این قشر اندیشیده شود.

کد خبر 5373090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha