۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶

چطور کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

چطور کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

در ادامه این مطلب می‌توانید با روش راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا شوید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه اینترنت، بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم جهان شده است. طبق آمارها و اطلاعات منتشر شده از منابع خبری آگاه، بسیاری از مردم کارهای خود را به کمک اینترنت انجام می‌دهند. برای مثال رزرو نوبت پزشکی، خریدهای خانه، انجام امورات بانکی، پرداخت قبوض و بدهی‌ها، همگی از جمله کارهایی هستند که مردم با استفاده از اینترنت در حال انجام آن هستند.

به همین دلیل بازار کسب و کارهای اینترنتی بسیار رونق گرفته است. در واقع بسیاری از افراد به دنبال راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستند، اما نمی‌دانند دقیقاً از کجا شروع کنند. حالا با مطالعه این مقاله می‌توانید با روش راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا شوید.

بهترین روش برای راهاندازی کسب و کار اینترنتی

یکی از روش‌های صحیح و اصولی برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی، طراحی و ساخت سایت است. حالا برای راه‌اندازی سایت، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. برای مثال می‌توان با کمک زبان‌های برنامه‌نویسی مثل PHP و ASP شروع به طراحی و ساخت سایت کرد، یا به کمک سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس و جوملا در کمترین زمان ممکن یک سایت راه‌اندازی کرد.

با توجه به آمارهای منشتر شده، ۴۲ درصد از سایت‌های جهان به کمک سیستم مدیریت محتوا وردپرس ساخته شده‌اند. در نتیجه پیشنهاد می‌شود برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی و ساخت یک وب‌سایت، از وردپرس استفاده کنید.

شروع به طراحی سایت با وردپرس

افرادی که در زمینه طراحی سایت فعالیت کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که ساخت سایت با سیستم مدیریت محتوا وردپرس بسیار ساده و راحت است. با استفاده از وردپرس، دیگر نیازی به دانش برنامه‌نویسی و کدنویسی نیست. در واقع تنها با تهیه یک قالب آماده، می‌توان سایت راه‌اندازی کرد و یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی نمود. فراموش نشود که برای حرفه‌ای شدن و ساخت سایت اصولی، باید دوره‌های آموزش وردپرس را مشاهده کنید.

بهینه سازی سایت یا SEO

برای موفق شدن در کسب و کار اینترنتی، نباید به طراحی و ساخت سایت بسنده کرد. بلکه باید سایت ساخته شده را سئو (SEO) کرد تا در رتبه‌های برتر نتایج جستجو قرار بگیرد. کلمه SEO مخفف شده عبارت Search Engine Optimization است که به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد. هرچه مدیران سایت بیشتر روی آموزش سئو وقت بگذارند، احتمال موفق شدن کسب و کار آن‌ها بیشتر می‌شود.

تبدیل سایت به فروشگاه اینترنتی

در مرحله آخر پس از طراحی و بهینه‌سازی سایت، باید سایت را به فروشگاهی اینترنتی تبدیل کرد. قطعاً هر کسب و کاری، محصولات یا خدماتی را برای ارائه به مشتریان در نظر گرفته است. برای انجام این کار، باید از یک افزونه به نام ووکامرس استفاده کرد. در واقع با نصب افزونه ووکامرس روی سیستم مدیریت محتوا وردپرس، می‌توان محصولات یا خدمات را برای ارائه به مشتریان روی سایت قرار داد. تنها کافی است مدیران سایت دوره‌های آموزش ووکامرس را مشاهده کنند تا در این زمینه مهارت خوبی کسب کنند و به موفقیت برسند.

کلام آخر

راه‌اندازی سایت و شروع به کسب و کار اینترنتی کار سخت و دشواری نیست، تنها لازم است که اصول اولیه آن را بدانید. در این مقاله هم به تمام موارد مهم و داری اهمیت اشاره کردیم تا مسیر را برای شما روشن‌تر و هموارتر کنیم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5373596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha