۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰

بعد از گذشت ۲۰ سال؛

جشنواره تئاتر مشگین‌شهر احیا شد/رقابت ۶ اثر نمایشی در این جشنواره

جشنواره تئاتر مشگین‌شهر احیا شد/رقابت ۶ اثر نمایشی در این جشنواره

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: بعد از گذشت ۲۰ سال جشنواره تئاتر مشگین‌شهر احیا و زمینه برگزاری آن فراهم شده است.

عبدالله بحرالعلومی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بعد از برگزاری موفق جشنواره تئاتر مغان، خلخال و جشنواره استان اردبیل، این بار جشنواره تئاتر مشگین‌شهر را نیز با حضور هنرمندان در این شهر برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از امروز ششمین جشنواره تئاتر مشگین‌شهر در تالار اندیشه این شهر آغاز شده و تا ۳ روز آینده آثار منتخب به روی صحنه می‌روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به پیشینه درخشان هنر نمایش در مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: از دیرباز مشگین‌شهر قطب پرورش استعدادهای ناب هنر نمایش و تئاتر بوده و با برگزاری این جشنواره تلاشمان بر این است تا فروغ دوباره تئاتر را در این منطقه شاهد باشیم.

بحرالعلومی افزود: در ششمین جشنواره تئاتر مشگین‌شهر که با هدف شناسایی نیروهای مستعد و میدان دادن به هنرمندان جوان برگزار می‌شود، با بازبینی آثار ۶ نمایش به مرحله نهایی راه یافته که ۵ اثر در بخش مسابقه و یک نمایش نیز در بخش جنبی به روی صحنه می‌روند.

وی به برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره با رویکرد عرضه ۳ محصول تکم، عروسک گلین بالا و همچنین جاجیم، گلیم و ورنی در دی ماه برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ دی ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و ادارات شهرستان‌ها آثار علاقه‌مندان را دریافت می‌کنند تا در مدت ۱۰ روز داوری و بررسی اختتامیه جشنواره را در ۳۰ دی ماه در اردبیل شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل انتشار فراخوان این جشنواره را از ۲۵ آبان ماه یادآور شد و اضافه کرد: دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان در حالی در استان برگزار خواهد شد که هدف ما معرفی توانمندی‌های متعدد استان در بخش‌های فرهنگی و هنری است.

کد خبر 5374051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha