۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۹:۲۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز خبر داد؛

تداوم آلودگی هوای البرز تا یکشنبه هفته آینده/ تردد غیرضروری نکنید

تداوم آلودگی هوای البرز تا یکشنبه هفته آینده/ تردد غیرضروری نکنید

البرز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از تداوم آلودگی هوای البرز تا ۲۸ آذر ماه خبر داد و از شهروندان درخواست کرد از تردد غیرضروری در شهرهای بزرگ استان خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فلاح نژاد صبح دوشنبه در استانداری البرز اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی اداره کل هواشناسی البرز حاکی از تداوم پایداری جو و پتانسیل افزایش آلاینده‌ها طی هفته جاری در منطقه البرز مرکزی است.

وی بیان کرد: با توجه به وارونگی دمایی در سطوح پایینی جو و نرخ تولید در کانون‌های انتشار ثابت و متحرک، روند افزایش آلاینده‌ها را تا اوایل هفته آینده خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه کیفیت هوا در بعضی ساعات در سطح ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد، تصریح کرد: بر این اساس تداوم و تشدید پایداری و پتانسیل افزایش آلاینده‌ها از فردا ۲۳ آذرماه آغاز شده و تا روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی بیشترین مخاطره و تأثیر کاهش کیفیت هوا و تجمع آلاینده‌ها در شهرهای کرج، فردیس، اشتهارد، نظرآباد و هشتگرد است.

فلاح‌نژاد تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود از انجام هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا شده پرهیز و از حضور در فضاهای باز و همچنین ترددهای غیرضروری در سطح شهرهای یاد شده به ویژه افراد آسیب‌پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی اجتناب کنند.

کد خبر 5374224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha