القدس العربی فاش کرد؛

برگزاری جلسه گفتگوی امنیتی عربستان و ایران در اردن

برگزاری جلسه گفتگوی امنیتی عربستان و ایران در اردن

منابع خبری از برگزاری نشست گفتگوی امنیتی میان عربستان و ایران در امان پایتخت اردن خبر دادند و به موضوعات مطرح شده در آن پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، القدس العربی فاش کرد: نشست کارشناسان ایرانی و عربستانی، به میزبانی مرکز مطالعات امنیتی در اردن برگزار و در آن شماری از مسائل امنیتی و فنی بررسی شده است.

براساس این گزارش‌ها، دوطرف تمایل دوجانبه خود را برای توسعه روابط و تقویت ثبات منطقه‌ای ابراز داشتند.

خبرگزاری اردن گزارش داد: در این نشست برخی موضوعات امنیتی و فنی بررسی شد و گفتگوها بر روی اقدامات اعتماد ساز میان طرفین استوار بود.

در ارتباط با این خبر، رسانه اردنی جزییات بیشتری ارائه نداده است و هنوز منابع رسمی در ایران و عربستان نیز واکنشی نسبت به این خبرها نداشته‌اند.

ایمن الخلیل رئیس مرکز مطالعات امنیتی اردن گفت: فضایی آکنده از احترام متقابل در این جلسه حکمفرما بود و طرفین تمایل متقابل برای توسعه روابط و تقویت ثبات منطقه که عامل شکوفایی منطقه است، را ابراز کردند.

وی افزود: جلسات دیگری میان طرفین در آینده نزدیک برگزار خواهد شد تا روند گفتگوی امنیتی و فنی ادامه دار باشد و جزییات مورد بررسی قرار گیرد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد: ما با مسئولان اماراتی و سعودی نشست‌هایی داشتیم و برخی سوء تفاهمات میان ما برطرف شد.

کد خبر 5374564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایران سر افراز IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 0
      گفت و گو با عربستان کودک کش