۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۴:۲۳

با انتشار بیانیه ای اعلام شد:

دیدار مقام وزارت خارجه آمریکا با مقام اوکراینی پیش از سفر به مسکو

دیدار مقام وزارت خارجه آمریکا با مقام اوکراینی پیش از سفر به مسکو

وزیر امور خارجه اوکراین با «کارن دونفرید»، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت امور خارجه اوکراین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «دیمیتری کولبا»، وزیر امور خارجه این کشور با «کارن دونفرید»، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا پیش از سفر او به مسکو دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: «دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین با کارن دونفرید، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا، که برای یک سفر کاری به کیف آمده است، دیدار کرد.»

این دیدار پیش از سفر مقام آمریکایی به مسکو پایتخت روسیه صورت گرفته و دو طرف در جریان این دیدار مواضع خود در قبال روسیه را هماهنگ کردند. طرف آمریکایی نیز در این دیدار به مقام اوکراینی وعده داد که هیچ گونه تصمیم گیری درباره اوکراین بدون حضور اوکراین گرفته نخواهد شد.

وزیر خارجه اوکراین نیز در این دیدار بر پایبندی کشورش به ابزارهای دیپلماتیک برای حل و فصل مناقشه در مناطق مورد مناقشه با روسیه تاکید کرد و از مشارکت فعال آمریکا در روند تنش در اروپای شرقی استقبال کرد.

پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که دانفرید، دستیار بلینکن طی روزهای ۱۳ تا ۱۵ دسامبر از مسکو و کیف دیدار خواهد کرد و پس از آن برای مشورت با متحدان و شرکای اروپایی درباره وضعیت اوکراین به بروکسل سفر خواهد کرد.

کد خبر 5374954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha