۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸

در چراغ مطالعه مطرح می‌شود؛

تاریخ ایران را چطور بخوانیم؟ /نقد کتاب «رقص برزیل با شیطان»

تاریخ ایران را چطور بخوانیم؟ /نقد کتاب «رقص برزیل با شیطان»

در هفته سیزدهم برنامه چراغ مطالعه کتاب«رقص برزیل با شیطان؛جام جهانی، المپیک و مبارزه برای دموکراسی» با حضور مترجم اثر بررسی و دربرنامه دیگردرباره چگونه خواندن تاریخ ایران بحث و گفتگو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اولین شب از هفته سیزدهم برنامه چراغ مطالعه که سه‌شنبه ۲۳ آذر ماه پخش می‌شود ابتدا مروری بر اخبار حوزه نشر می‌شود و سپس در بخش چی را چطور بخوانیم، گودرز رشتیانی درباره چطورخواندن تاریخ ایران سخن می‌گوید.

در بخش فارسی وار با نصرالله حدادی، پژوهشگر حوزه تهران درباره زبان فارسی و لهجه تهران گفتگو می شود و سپس در بخش تجربه خواندن مجید اِسطیری تجربه خواندن مجموعه شعر دوربین قدیمی عباس صفاری را با بینندگان چراغ مطالعه به اشتراک می‌گذارد.

اما در دومین شب برنامه چراغ مطالعه که چهارشنبه ۲۴ آذرماه پخش می‌شود درباره کتاب «رقص برزیل با شیطان؛ جام جهانی، المپیک و مبارزه برای دموکراسی» نوشته دیو زرن با علی عرب زاده مترجم این اثر گفتگو می‌شود.

دیوزرن؛ نویسنده کتاب حاضر، یک خبرنگار ورزشی مشهور است که مدت‌ها قبل از هر رویداد ورزشی، به کشورهای میزبان آن رویدادها سفر و مشاهدات خود را منتشر می‌کند. او در این کتاب راوی پشت‌پرده‌های عجیب فوتبال در برزیل است.

در بخش تفکر انتقادی اما این هفته آراز بارسقیان درباره تفکر انتقادی سخن می‌گوید. پیش از این محمدملاعباسی در ۱۲ قسمت درباره مهارت های کتابخوانی پیشنهادات مفیدی را به علاقمندان و کتابخوانان ارائه می داد و در هشت قسمت آینده بارسقیان به طور مشخص روی تفکر انتقادی تمرکز خواهد داشت.

فصل جدید چراغ مطالعه با تهیه کنندگی محدثه پیرهادی و مرتضی روحانی سه شنبه وچهارشنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

کد خبر 5375477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha