۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۰

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد در بودجه ۱۴۰۱ سخت است

تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد در بودجه ۱۴۰۱ سخت است

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد در بودجه ۱۴۰۱ سخت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبر، هادی قوامی معاون وزیر اقتصاد در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: امکان تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد وجود دارد، اما الزاماتی دارد.

او در خصوص الزامات دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و ۸ درصدی گفت: یکی از این الزامات که در بودجه هدف گیری شده کنترل تورم است که تأثیر منفی بر رشد اقتصادی دارد.

قوامی گفت: دولت در بودجه ۱۴۰۱ هزینه‌هایش را مدیریت و محدود کرده برای اینکه پژوهش‌ها نشان داده، افزایش هزینه‌های دولت باعث رشد اقتصادی نمی‌شود.

معاون وزیر اقتصاد افزود: رویکرد دولت در بودجه ۱۴۰۱ افزایش بهره وری است، بنابراین رویکرد دولت در این بودجه افزایش بهره وری بوده است.

قوامی گفت: یکی دیگر از الزامات رشد اقتصادی عدم استقراض از بانک مرکزی است که دولت تلاش کرده با محدود کردن هزینه‌ها به آن پایبند باشد و در صورت محقق نشدن درآمدها اوراق منتشر کند.

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در تماس تصویری با برنامه گفت: در بودجه تغییراتی افتاده که رویکرد دولت را به سمت تصمیمات بهتر نشان می‌دهد و اقدامات خوبی در بودجه انجام گرفته، اما کافی نیست.

پورابراهیمی گفت: تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد در بودجه ۱۴۰۱ سخت است.

تیرداد احمدی کارشناس مسائل اقتصادی هم تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی را دشوار دانست.

این کارشناس گفت: ما نیازمند نقشه توسعه صنعتی بر مبنای آمایش در کشور هستیم.

احمدی گفت: مردم از دولت مردمی توقع دارند ثروت عمومی جامعه را افزایش دهد، برای این کار دولت باید به دولت توسعه گرا تبدیل بشود، ما ۱۰ سال است که با نرخ رشد اقتصادی صفر از دنیا عقب افتاده ایم، اما می‌توانیم برگردیم و جبران کنیم، شرایط در کشور مهیاست. قطعاً با زیرساخت‌هایی که در کشور وجود دارد و جمعیت جوان و تحصیل کرده می‌توانیم به این سمت حرکت کنیم.

کد خبر 5376839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha