۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳

جرالد دارمانین:

تهدید تروریستی در فرانسه هنوز هم «در سطح بسیار بالایی» است

تهدید تروریستی در فرانسه هنوز هم «در سطح بسیار بالایی» است

وزیر کشور فرانسه امروز از تداوم تهدید تروریستی در کشورش «در سطح بسیار بالا» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد که تهدید تروریستی در کشورش هنوز هم «در سطح بسیار بالایی» است.

وزیر کشور فرانسه این سخنان را در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانسه- ۲ رسانه ای کرد.

وی روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه اعلام کرده بود که در پی حمله فردی با چاقو در شهر «کن» در جنوب این کشور، یک افسر پلیس مجروح شد.

تلویزیون «بی اف ام» فرانسه نیز در همین رابطه به نقل از یک منبع پلیس گفت که مهاجم در یک خودروی پلیس مستقر در مقابل اداره پلیس را باز کرد و با چاقو به پلیس پشت فرمان ضربه زد. او سپس سعی کرد به پلیس دوم داخل ماشین حمله کند اما پلیس سومی که در ماشین بود، اقدام به شلیک نمود و مهاجم را به شدت مجروح کرد.

پیشتر نیز رویترز در خبری اعلام کرده بود که پلیس راه آهن پاریس در ایستگاه قطار «سن لازار» پاریس، مردی که با چاقو آنها را تهدید کرده بود را، به ضرب گلوله مجروح کرد.

حملاتی از این دست در حالی صورت می‌گیرد که نگرانی‌ها در مورد جنایات خشونت‌آمیز و تروریسم در میان دغدغه های اصلی رأی‌دهندگان در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در سال ۲۰۲۲ به چشم می‌خورد و به نظر می رسد که پاریس مانند گذشته از این تاکتیک برای جلب توجه عموم جامعه و آراء آنها در انتخابات پیش رو استفاده ابزاری می کند.

کد خبر 5376906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha