۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۹:۳۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تشدید پایش های کرونایی در مرز آستارا

تشدید پایش های کرونایی در مرز آستارا

رشت- معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به تشدید پایش های کرونایی در مرز آستارا، گفت: تاکنون ۱۴۹ هزار گیلانی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ورود سویه جدید کرونا از طریق مرزهای استان گیلان ویژه آستارا، اظهار کرد: مرز زمینی آستارا بر اساس مقررات بین المللی مرزها اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه از مهر ماه با نزولی شدن آمارهای کرونایی و کنترل نسبی موج پنجم رصد و پایش در مرز زمینی آستارا سخت‌تر از گذشته شده است، گفت: از مرز آستارا هیچ فردی ایرانی و غیر ایرانی بدون داشتن تست منفی کرونا وارد کشور نمی‌شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در صورت مثبت بودن تست مسافران این افراد در آستارا قرنطینه می‌شوند، افزود: مسافران خارجی در صورت مثبت بودن تست کرونا حق ورود به کشور را ندارند.

وی با بیان اینکه روند ابتلاء و بستری‌های کرونایی در استان گیلان همانند روزها و هفته‌های گذشته در وضعیت ثابتی قرار دارد، ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۵۱ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه در همین مورد متأسفانه یک بیمار کرونایی را از دست داده‌ایم، افزود: روند واکسیناسیون در استان گیلان مطلوب است و همچنان در رتبه نخست واکسیناسیون در سطح کشور قرار داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون دو میلیون ۹۰ هزار گیلانی معادل ۹۳ درصد شهروندان این استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: از این تعداد یک میلیون و ۸۷۸ هزار نفر معادل ۸۴ درصد هر دُز را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به واکسیناسیون ۸۱ درصدی دانش آموزان، گفت: ۱۴۹ هزار گیلانی نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 5377295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha