۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۵

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه خبر داد؛

حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از ۸۲ هزار خانواده کرمانشاهی

حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از ۸۲ هزار خانواده کرمانشاهی

کرمانشاه- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از ۸۲ هزار خانواده کرمانشاهی خبر داد.

پیمان ترکمانه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۸۲ هزار خانواده در استان کرمانشاه زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که اطلاعات آن‌ها در نظام جامع خدماتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد.

وی افزود: مبالغی که به عنوان مستمری به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می‌شود ارقامی است که در ابتدای هر سال در لایحه بودجه از طرف دولت به مجلس پیشنهاد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: میزان یارانه و مستمری پرداخت شده برای خانواده‌های پنج نفر و بیشتر مبلغ یک میلیون و ۵۳۲ هزار تومان است.

ترکمانه بیان کرد: میزان یارانه و مستمری پرداخت شده برای خانواده‌های چهار نفره یک میلیون و ۲۵۴ هزار تومان، سه نفره ۹۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان، ۲ نفره ۶۹۴ هزار تومان و یک نفره ۴۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ با پیگیری کمیته امداد امام خمینی (ره) و کمک دولت و مجلس شورای اسلامی میزان مستمری و یارانه پرداختی به خانواده‌های زیر پوشش افزایش پیدا می‌کند و مبالغ پرداخت شده هر سال افزایش دارد که برای سال ۱۴۰۱ مقدار آن بیشتر از قبل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: میزان دقیق افزایش پرداخت مستمری به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ پس از تصویب قانون بودجه تعیین می‌شود.

ترکمانه خاطر نشان کرد: بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) تا سال ۹۸، یک بیمه درمانی در کنار تأمین اجتماعی و خدمات درمانی بوده ولی از سال ۹۹ واگذاری آن به بیمه سلامت در مجلس تصویب شد.

وی ادامه داد: همه خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه دفترچه بیمه سلامت دارند که می‌توانند تنها از مراکز دولتی درمانی خدمات بگیرند و در موارد خاصی با استفاده از بیمه مکمل مقداری از هزینه‌ها تأمین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) اجازه خدمت‌رسانی به خانواده‌هایی که بیمار روانی، عقب‌ماندگی ذهنی و معلول دارند، ندارد و باید به بهزیستی مراجعه کنند تا خدمات توانبخشی مناسب به آنان ارائه شود.

ترکمانه گفت: نهاد قضائی، شهرداری، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در کل کشور متولی پیگیری متکدیان هستند که هر کدام وظیفه‌ای دارند اما بیشتر افرادی که شهرداری برای بررسی به برخی از مراکز می‌آورد یا اعتیاد دارند یا نیازمند واقعی نیستند.

وی اضافه کرد: به دلیل آنکه از مهاجرت افراد از روستا به شهر جلوگیری شود به مهاجرانی که بدون دلیل موجه به شهر آمده‌اند، اجازه خدمت‌رسانی نداریم.

کد خبر 5377892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha