۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۷

گزارش مهر؛

افتتاح نمایشگاه «ضیافت خط، رنگ، نقش»/ شهید گمنام چطور تصویر شد

افتتاح نمایشگاه «ضیافت خط، رنگ، نقش»/ شهید گمنام چطور تصویر شد

علیرضا ذاکری درباره کشیدن نقاشی پرتره بیان کرد هر عکسی قابلیت کشیدن پرتره ندارد و من هم سعی می‌کنم همه عکس‌ها را ببینم و از بین آن‌ها بهترین استایل را انتخاب کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه نقاشی‌های دیجیتال علیرضا ذاکری با عنوان «ضیافت خط، رنگ، نقش» بعدازظهر ۲۹ آذرماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

علیرضا ذاکری هنرمند نقاش، طراح و کاریکاتوریست درباره نمایشگاهش به خبرنگار مهر گفت: این ۴۸ اثر که روی دیوار رفته‌اند، منتخبی از آثار چند سال اخیر من از بین ۴۰۰ اثر است. اینها آثاری هستند که عموماً در مجلات و رسانه‌ها منتشر شده‌اند و برخی از آثار این نمایشگاه نیز نمایشگاهی بوده‌اند و تنها یکی از کارهایم است که نه نمایشگاهی بوده و نه به سفارش رسانه‌ای خلق شده و آن هم، اثر «شهید گمنام» است و دلی کار کرده‌ام.

وی در توضیح خلق اثر «شهید گمنام» بیان کرد: سال ۱۳۶۲ زمانی که ۱۵ ساله بودم، در خط مقدم جبهه با یک رزمنده مواجه شدم که اسمش را هم نتوانستم بخوانم و همیشه در ذهنم ماند که چه کرد و خانواده‌اش که بودند. چندین سال پیش در دهه ۸۰ که با خانواده به بهشت زهرا و قطعه شهدای گمنام رفته بودیم که جلب قبر یک شهید گمنام شدم. حس کردم چقدر این شهدای گمنام زائر دارند، افرادی که ممکن است هنوز خانواده‌شان هنوز آنها را نیافته باشند.

افتتاح نمایشگاه «ضیافت خط، رنگ، نقش»/ شهید گمنام چطور تصویر شد

ذاکری در پاسخ به اینکه بیشتر پرتره کار می‌کند یا شیوه اجرایی دیگری در کارهایش دارد، اظهار کرد: این بخش از کارهایم بیشتر پرتره است و شامل پرتره شهدا، اندیشمندان و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی است. البته معمولاً سفارش کار یا کارهای دیگر برایم فرقی ندارند و باید کاری که در دست دارم به بهترین شکل انجام دهم و من معمولاً فرصت خلق اثری درباره شهدا و افرادی نظیر علامه جعفری را از دست نمی‌دهم.

وی افزود: برخی از آثار این نمایشگاه نیز آثاری دینی محسوب می‌شوند که در جشنواره‌ها حضور داشتند.

این هنرمند نقاش در پایان در پاسخ به اینکه آیا پرتره‌ها را از روی عکس می‌کشد، گفت: بله اما معمولاً خیلی در انتخاب عکس سختگیرم، چراکه هر عکسی قابلیت کشیدن پرتره ندارد و من هم سعی می‌کنم همه عکس‌ها را ببینم و از بین آنها بهترین استایل را انتخاب کنم. برای مثال پرتره محمدرضا حکیمی، از تلفیق ۶ عکس کشیده‌ام، سه بار کار را کشیدم تا اینکه چیزی که در نمایشگاه می‌بینید از آب درآمد.

بر این اساس، علاقه‌مندان می‌توانند از ۳۰ آذر ماه تا ۷ دی ماه از نمایشگاه «ضیافت خط، رنگ، نقش» در گالری عالی حوزه هنری دیدن کنند.

کد خبر 5380261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha