۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۵

منطقی مطرح کرد؛

تولید صنعتی قطار ملی در سال ۱۴۰۱

تولید صنعتی قطار ملی در سال ۱۴۰۱

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: با کمک های شرکت بهره برداری متروی تهران تولید صنعتی قطار ملی در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در دومین روز برگزاری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور در غرفه شرکت بهره برداری از قطعات ساخت داخل که توسط این شرکت و با همکاری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تولید شده بود، دیدن کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه قطار ملی تقریباً از تیرماه ۹۸ شروع شده افزود: کارکنان شرکت بهره برداری متروی تهران برای تولید آن کمک کرد، چون دانش ذخیره شده زیادی دارند.

منطقی تصریح کرد: کسانی که در تعمیر و نگهداری کار می‌کند دانش بیشتری و به روزتری نسبت به کسانی که در کارخانه فعال هستند، دارند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته خاطرنشان کرد: یک طرف تولید قطار ملی دوستان بهره‌برداری مترو بودند و خیلی در این راه کمک کردند.

وی با بیان اینکه با کمک دوستان، استاندارد سازی این قطار در حال انجام است گفت: در یک بخش با کمک خود کاربرها تک تک نقاطی که مدنظرشان است اصلاح شود، اعلام می‌کند. چون قطاری است که توسط خود ایران طراحی و ساخته شده و بحث دوم، دریافت مجوز سیر بین المللی است که انشاالله تا دو سه ماه آینده اتفاق می‌افتد.

منطقی در پایان افزود: تولید صنعتی قطار ملی انشاالله در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

کد خبر 5380314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha