۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۹

فعال زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمدی:

مردم محورشدن حفاظت ازمحیط زیست گامی مهم درحفظ این میراث است

مردم محورشدن حفاظت ازمحیط زیست گامی مهم درحفظ این میراث است

یاسوج_ فعال زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمدی گفت: نامهربانی ما با طبیعت بخشی ازپوشش گیاهی و جانوری رابه سمت انقراض برده ومردم محورشدن حراست ازمحیط زیست گام بزرگی در حفظ این میراث ارزشمند است.

سید محمد رادمنش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ایران بزرگ در قلب خود طبیعتی شگرف دارد که در دنیا کم نظیر است، گفت: ما به نحو مطلوب و شایسته از این میراث استفاده نکردیم و آن را در معرض نابودی قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه چالش محیط زیست تنها زباله نیست، اظهار داشت: تخریب محیط زیست اثرات زیان بار فراوانی برای انسان به همراه دارد و یکی از این اثرات، سونامی بیماری‌های مختلف همچون سرطان است.

رادمنش حفاظت و حراست از محیط زیست را عبادت دانست و تصریح کرد: برنامه ریزی خروجی محور با تکیه بر ایده‌های کارشناسانه ظرفیت مناسبی برای بهبود شرایط است.

مردم محورشدن حفاظت ازمحیط زیست گامی مهم درحفظ این میراث است

این بانی برگزاری جشنواره‌های زیست محیطی دلسردی در راه دستیابی به اهداف زیست محیطی را یک آسیب دانست و گفت: نباید در نیمه راه دست از فعالیت برای رفع مشکلات بکشیم و باید برای حفظ محیط زیست هر فرد نخستین گام را خود بردارد و دیگران را نیز به این مسیر هدایت کند.

رادمنش افزود: آگاهی بخشی رسانه‌ای، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست می‌تواند بسیار تأثر گذار باشد.

این فعال زیست محیطی با تاکید بر ضرورت انتقال مطلوب ظرفیت‌های محیط زیستی به آیندگان، گفت: بکارگیری اصولی پتانسیل‌ها می‌تواند توسعه مناسب و کارشناسی شده با تکیه بر محیط زیست پایدار را رقم بزند.

رادمنش با اشاره به عدم همخوانی تعداد فعالین زیست محیطی به نسبت جمعیت، اظهار داشت: مردم محور شدن حراست از محیط زیست گام بزرگی در حفظ این میراث پر ارزش است.

وی به تنوع گونه‌های زیست محیطی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: طی سال‌های گذشته بخشی از این گونه‌ها به دلایل مختلف در معرض خطر قرار گرفته و تبدیل ایده‌های کارشناسی شده به کار عملیاتی بهبود این شرایط را رقم خواهد زد.

کد خبر 5380366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مراد قاسمی بابااحمدی(حموله) AU ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      0 0
      مسایل و مشکلات حاد مناطق عشایری و روستایی لر تباران بایستی پیگیری و از تصرفات جغرافیای استان بختیاری توسط باند مافیای اصفهان در وزارت کشور برای دستیابی و مالکیت بر سرچشمه کارون و دز و کرخه جلوگیری به جد نموده و تصرفات قبلی نیز برگردانده شود از انتقال آب جلوگیری جدی صورت بگیرد و اب را از خلیج فارس