۱ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

مهار حریق جنگل های مازندران/ حریق به ۱۰ مغازه در نور آسیب زد

مهار حریق جنگل های مازندران/ حریق به ۱۰ مغازه در نور آسیب زد

نور- مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره اینکه طی روزهای گذشته بخشی از عرصه های طبیعی دچار حریق شد، گفت: آتش سوزی جنگل های استان مهار شده است.

علی اصغر احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خاموش شدن حریق در عرصه‌های جنگلی استان اظهار داشت: دلیل بسیاری از آتش سوزی‌ها در استان انسانی بوده است.

وی با بیان اینکه حریق مناطق مختلف از جمله جنگل نوشهر مهار شده است، با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه سرد وبارشی گفت: اواخر هفته جو ناپایداری به ویژه در ارتفاعات پیش بینی شده است.

وی درباره دلیل آتش سوزی ۱۰ واحد تجاری در نور گفت: احتمالاً خطای انسانی عامل بروز حادثه بوده هرچند دلیل اصلی آن در دست بررسی است.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بامداد امروز یک مورد آتش سوزی گسترده در یک ساختمان تجاری واقع در خیابان امام جنب سوردار ۹ به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و بلافاصله دو ایستگاه آتش نشانی نور به محل حادثه اعزام شدند و به علت وسعت حریق از شهرهای همجوار رویان، ایزدشهر، چمستان، محمودآباد و نوشهر به محل حادثه اعزام شدند.

محرم مطهری خاطرنشان کرد: ۹ باب مغازه در این حادثه دچار حریق شدند که ۴ باب مغازه فرش و موکت فروشی، لحاف دوزی و سوپر گوشت در حریق مستقیم قرار داشتند و دیواره یک واحد تجاری نیز بدلیل اشتعال بالای آتش تخریب است.

این مسئول تصریح گردید: کف ۲ واحد تجاری طبقه بالا نیز دچار ترگ خوردگی و ۴ واحد نیز دچار دودگرفتگی وسیع شدند و هم اکنون مهندسان در حال بررسی سازه‌ای ساختمان هستند.

این مسئول تصریح کرد: علت وقوع حریق در دست بررسی است و میزان دقیق خسارت نیز باید توسط کارشناسان بیمه برآورد شود.

وی گفت: این حادثه تلفات جانی نداشته و فقط دو نیروی آتش نشان بر اثر این حادثه دچار مصدومیت سطحی شدند.

کد خبر 5381751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha