۱ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

آمار ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری به مرز ۸۷ هزار نفر رسید

آمار ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری به مرز ۸۷ هزار نفر رسید

شهرکرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای همه گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون ۸۶ هزار و ۹۹۰ نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

مجید شیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، مجید شیرانی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری ثبت نشده است، اظهار کرد: مجموع فوتی‌ها در این استان هزار و ۷۵۰ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان را ۳۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: هم‌اکنون ۹ بیمار مبتلا به کرونا با شرایط بحرانی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری بستری هستند.

وی با بیان اینکه طی شبانه‌روز گذشته ۳۸۱ نفر با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۸۶ هزار و ۹۹۰ نفر در استان چهارمحال و بختیاری به این بیماری مبتلا شده‌اند.

شیرانی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲۶۰ هزار و ۸۲۴ مورد نمونه‌گیری انجام شده است.

شناسایی ۱۸ بیمار جدید کرونایی در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شده که از این تعداد سه بیمار در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از روند با ثباتی در ابتلاء به کرونا برخوردار است، گفت: آمار فوتی‌های کرونایی در این استان طی دو هفته گذشته کاهشی بوده است.

وی به سویه امیکرون اشاره کرد و افزود: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن می‌توان در برابر این بیماری ایمن شد.

۹ شهرستان‌های «شهرکرد»، «اردل»، «کیار»، «بن»، «کوهرنگ»، «لردگان»، «خانمیرزا»، «سامان» و «فارسان» در وضعیت آبی و «بروجن» در وضعیت زرد به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

کد خبر 5381843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha