۳ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۰۹

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام خبر داد؛

تشکیل تیم واکنش سریع در مدیریت بحران استان ایلام

تشکیل تیم واکنش سریع در مدیریت بحران استان ایلام

ایلام-مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام بر تشکیل تیم واکنش سریع در مدیریت بحران استان ایلام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت قیصربیگی عصر جمعه در نشست با مدیران دستگاه‌های امداد و نجات و خدمات رسان عضو ستاد مدیریت بحران استان از تشکیل تیم واکنش سریع در ستاد مدیریت بحران استان خبر داد و گفت: برای مداخله به موقع در حین بحران نیازمند روان‌سازی امور هستیم و در این راستا تشکیل تیم واکنش سریع یک ضرورت است.

وی در ادامه گفت: در این راستا بنا به دستور استاندار محترم ایلام و بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران این تیم در مرکز استان و به صورت متناظر در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و با حضور اعضای مرتبط نیز تشکیل می‌گردد.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان در ادامه با اشاره به این مطلب که در حین حادثه حفظ زمان برای مداخله به موقع یک اصل حیاتی اصل است، تاکید کرد: در زمان وقوع حوادث عملاً فرصتی برای فکر کردن جهت ارائه پاسخ‌های زمانبر نیست، بلکه باید از قبل با برنامه ریزی درست و تمرین و تکرار زیاد در اجرای سناریوهای مختلف در قالب مانورهای مرتبط به سطحی از آمادگی رسیده باشیم که واکنش‌ها به صورت اتوماتیک و بدون تلف شدن زمان ارائه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در ادامه بر روان‌سازی امور در ستاد مدیریت بحران استان تاکید کرد و گفت: همیشه پیچیده نمودن امور در گیرو دار بروکراسی اداری باعث اتلاف وقت شده و این روند با روح قوانین در مدیریت بحران که در آن حفظ زمان یک اصل مهم و تعیین کننده است، منافات دارد.

وی افزود: به همین خاطر در حین بحران دستورات و تصمیمات لازم الاجرا بوده و از آنجا که اجرایی نشدن ماموریت‌ها احتمال خسارت جانی و مالی را افزایش می‌دهد، هرگونه کوتاهی و قصور در این رابطه پیگیری قانونی به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 5383202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha