۴ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۲۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۱۰۰۰ روستای لرستان تحت پوشش طرح «جهش تولید در دیمزارها» قرار گرفت

۱۰۰۰ روستای لرستان تحت پوشش طرح «جهش تولید در دیمزارها» قرار گرفت

خرم‌آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هزار و چهار روستای استان تحت پوشش طرح «جهش تولید در دیمزارها» قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم امروز شنبه در جلسه طرح «جهش تولید در دیمزارهای لرستان» اظهار داشت: تاکنون ۱۴۰ هزار هکتار معادل ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی استان در طرح «جهش تولید در دیمزارها» به‌صورت حفاظتی کشت شده است.

وی افزود: در سال جاری ۲۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان لرستان در طرح «جهش تولید در دیمزارها» به صورت حفاظتی کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت کشاورزی حفاظتی دنیا حدود ۱۱ درصد است گفت: این در حالی است که در لرستان تاکنون ۱۸ درصد اراضی به صورت کشاورزی حفاظتی کشت شده است.

حسنی مقدم گفت: با محقق شدن کل تعهدات «جهش تولید در دیمزارها» یعنی کشت ۲۳۵ هزار هکتار، به میانگین ۳۱ درصد کشاورزی حفاظتی خواهیم رسید که این مقدار سه برابر میانگین جهانی است.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد اراضی باقیمانده به کشت غلات و حبوبات به خصوص نخود و عدس اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه تعداد هزار و چهار روستا و ۱۹ هزار و ۸۹۴ کشاورز تاکنون تحت پوشش طرح «جهش تولید در دیمزارها» قرار گرفته اند، تصریح کرد: تنها ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از این اراضی بیمه شده است و ضروری است کشاورزان نسبت به بیمه کردن اراضی کشت شده اقدام کنند.

حسنی مقدم بیان کرد: تا کنون ۵۲ تن کود بذر مال بین کشاورزان توزیع و ۱۱ هزار و ۱۱۲ تن بذر گندم، جو و نخود بذر مال شده است.

وی گفت: یکی از نکات بسیار مثبت طرح این است که ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت کشت مستقیم انجام شده است.

کد خبر 5384075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کشاورز IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      باسلام! خوب بود جزییات رو هم می فرمودید که این کشت حفاظتی یعنی چی؟! ما که لرستانیم و از این طرح خبر نداریم. دوران شانتاژ و ارائه گزارشات غیر واقعی خیلی وقته تموم شده.
    • محمد IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      ...حناق نیست.کاش چندتا عکس هم بعنوان مدرک ارایه میدادیااسم چندروستا باکشاورزانش رو می نوشت درضمن میتونست چندتا صفرهم به عددش اضافه میکردکسیکه قرارنیست پیگیری بکنددروغ هرچه بزرگتر باورش آسانتر است.
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      0 0
      خدا نابودتان کنه با این همه دروغ من خودم تو یه بخش 40000هزار نفری با 90روستا زندگی میکنم ولی اگه یک روستا که این آقا میگه درست باشه خودمو درجا آتیش میزنم .
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      0 0
      منابع طبیعی همشون را کرده مرتع سه ساله جریمه و دادگاهی شدم سر مال خودم کلی هزینه کردم که از تصرف منابع طبیعی بیرون بیان هنوز جهاد کشاورزی هیچ دفاعی ازم نکرده سند اصطلاحات ارضی به دادگاه دادم مورد قبول واقع نشد هیچ مرجعی طرف کشاورز را نمیگیره