۵ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸

از سوی مخبر؛

مصوبه تعیین فهرست مواد معدنی،نفتی ونیمه خام مشمول مالیات ابلاغ شد

مصوبه تعیین فهرست مواد معدنی،نفتی ونیمه خام مشمول مالیات ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تعیین فهرست مواد معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی خام و نیمه خام مشمول مالیات بر درآمد حاصل از صادرات را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تعیین فهرست مواد معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی خام و نیمه خام مشمول مالیات بر درآمد حاصل از صادرات را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۴ آذر ۱۴۰۰، با هدف جلوگیری از صادرات نهاده‌های مورد نیاز داخل کشور و در اجرای تکلیف مقرر در بند (ث) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، فهرست مواد خام و نیمه خام معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی که درآمد حاصل از صادرات آنها مشمول مالیات می‌شود را تعیین کرد.

به موجب این مصوبه، مواد خام به موادی اطلاق می‌شود که پس از استخراج و یا استحصال، تغییری در کیفیت فیزیکی، شیمیایی، ماهیت و نوع آن ایجاد نشده باشد و به همان شکل برای فرآوری به واحد تولیدی واگذار یا صادر می‌شود.

همچنین مواد نیمه خام نفتی، گازی و پتروشیمی شامل کلیه محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی هستند که به عنوان خوراک یا ماده اولیه برای تولید محصول نهایی صنعتی استفاده می‌شود.

مواد نیمه خام معدنی نیز کالاها و محصولات حاصل از کانه آرایی و فرآوری ماده خام معدنی که صرفاً به عنوان ماده اولیه و حد واسط جهت تولید محصولات نهایی به کار می‌روند را در بر می‌گیرد.

کد خبر 5384480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha