درخواست طیبی از رئیس‌ مجلس:

ضرورت توجه برنامه هفتم توسعه به فناوری

ضرورت توجه برنامه هفتم توسعه به فناوری

رئیس جهاد دانشگاهی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما انتظار داریم که در برنامه هفتم به فناوری توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا طیبی امروز در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی که در بوستان گفتگو به مدت چهار روز دایر است، گفت: در حال حاضر آسان‌ترین کار برای ما تولید فناوری بوده اما سخت‌ترین کار، استفاده از این دستاوردها است.

وی وضعیت تولید و عدم استفاده را وضعیت بدی دانست و گفت: ما در جهاد دانشگاهی از مجلس شورای اسلامی متوقع هستیم که در زمینه استفاده از فناوری‌های داخلی، حمایت‌های لازم را داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ما مدعی شده‌ایم که توان ساخت دکل‌ها و مته‌های حفاری را داریم، گفت: ما توانستیم این محصولات با ارزش را بسازیم.

طیبی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما طی یک سال اخیر برخی قطعات قطار سریع‌السیر را تا ۳۰۰ کیلومتر طراحی کرده و ساختیم که این یکی از دستاوردهای جهاد محسوب می‌شود.

وی در خصوص برنامه هفتم اظهار داشت: باید برنامه‌ای وجود داشته باشد که بتواند حوزه اقتصادی را متحول کند و این امر با استفاده از توان ملی امکانپذیر باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: ازاین‌رو انتظار داریم که برنامه هفتم به فناوری توجه ویژه‌ای داشته باشد.

طیبی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی، علمی و فناوری و آموزش‌های مهارتی از زیرساخت‌های اساسی و اصلی پیشرفت هر کشور هستند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تاکنون در حوزه‌های مختلفی دستاوردهای بزرگی داشته است، گفت: محققان جهاد دانشگاهی توانسته‌اند تاکنون به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.

کد خبر 5384652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha