۵ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۰۲

با حضور نمایندگان گیلان در مجلس انجام شد؛

بررسی مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان گیلان

بررسی مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان گیلان

رشت- مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان گیلان با حضور نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی بعد از انتصاب «رضا ثقتی» از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر یکشنبه با حضور در این اداره کل ضمن تبریک به مناسبت این انتصاب مشکلات و چالش‌های حوزه فرهنگ و هنر بررسی کردند.

در این دیدارها نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی به مشکلات معیشتی، بیمه اصحاب فرهنگ و هنر، تکمیل پروژه‌های عمرانی و مجتمع‌های فرهنگی و هنری نیمه تمام اشاره کرده و از کمک برای حل این مشکلات خبر دادند.

بررسی مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان گیلان

تغییر رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دوره جدید

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در ادامه دیدارها با اشاره به تغییر رویکرد این اداره کل در دوره جدید فعالیت، اظهار کرد: داشتن تعامل سازنده با نمایندگان به عنوان منتخبان مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دارد.

رضا ثقتی با اشاره به مردم محوری سرلوحه و در اولویت برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قرار دارد، تصریح کرد: در این مسیر نمایندگان به عنوان قانونگذار مورد توجه این اداره کل قرار داشته تا با تعامل، هم افزایی و همکاری بیشتر مشکلات و چالش‌های حوزه فرهنگ و هنر حل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه داشتن روحیه جهادی و کار شبانه روزی و اهمیت دادن به جوانان متخصص، مؤمن و کار آموزه در اولویت است، ادامه داد: گیلان نیروی انسانی متعهد، مؤمن و متخصص به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و هنری بسیار دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای اعتلای جایگاه استان استفاده شود.

وی با اشاره به ۱۱ تکلیف ابلاغ شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وی، گفت: تهیه و تدوین سند و نقشه راه فرهنگی گیلان یکی از مهم‌ترین تکالیف است که با کمک نخبگان حوزه فرهنگ و هنر اجرایی می‌شود.

ثقتی در ادامه به موضوع اقتصاد هنر و فرهنگ نیز اشاره و از تشکیل کار گروه اقتصاد فرهنگ و هنر در گیلان خبر داد و افزود: نباید منتظر اعتبارات دولتی باشیم باید در کنار آن به درآمدزایی بخش‌های فرهنگ و هنر نیز توجه شود.

کد خبر 5384752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha