۶ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۳۸

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان:

احتمال وقوع بارش های بیش از ۱۰۰ میلیمتر در هرمزگان

احتمال وقوع بارش های بیش از ۱۰۰ میلیمتر در هرمزگان

بندرعباس - معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: دو سامانه قدرتمند بارشی سراسر هرمزگان را فرا می گیرد و احتمال وقوع بارش های بیش از ۱۰۰ میلیمتر در هرمزگان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رئوفی عصر دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و دومین سالگرد شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به ورود دو سامانه قدرتمند بارشی به استان، عنوان کرد: دو سامانه قدرتمند بارشی از بامداد چهارشنبه هرمزگان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: بارندگی ها در مناطق مختلف هرمزگان از روز جمعه شدت می گیرد و بارندگی ها تا دوشنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارش ها و پیش بینی های سازمان هواشناسی احتمال وقوع بارندگی تا بیش از ۱۰۰ میلیمتر در هرمزگان وجود دارد.

رئوفی با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، تصریح کرد: کلیه دستگاه های امدادی و خدمات رسان در آمادگی کامل با بسیج امکانات برای ارائه خدمات در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه بسر ببرند.

وی گفت: کلیه مرخصی ها و ماموریت های مدیران دستگاه های اجرایی استان هرمزگان ذیربط تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: کلیه فرمانداران شهرستان های تابعه استان با برگزاری فوق العاده جلسات بحران تدابیر لازم را برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی اتخاذ کنند و در این زمینه بخشداران سراسر استان ستاد مقابله با بحران بخش ها را فعال کنند و کلیه شهرداران و دهیاران با بسیج امکانات در آمادگی کامل بسر ببرند.

رئوفی اظهار داشت: با توجه به اسکان مردم مناطق زلزله زده فین در چادر تدابیر لازم برای اسکان زلزله زدگان در مناطق امن در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: لایروبی خورها و رودخانه ها در سراسر استان به صورت مستمر برای هدایت سیلاب ها توسط دستگاه های اجرایی ذیربط دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: با توجه به احتمال طغیان شدید رودخانه های فصلی مردم از حضور و اتراق در کنار رودخانه های فصلی استان به صورت جدی خودداری کنند.

رئوفی، اظهار داشت: با توجه به بارندگی های شدید برنامه ریزی برای مدیریت سرریز احتمالی سدهای استان اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: کلیه مردم شریف استان هشدارهای سازمان هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران استانداری را جدی بگیرند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار همچون غرق شدن مردم در سیلاب رودخانه ها نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: با توجه به وضعیت جوی هرمزگان از هشتم تا پانزدهم دی مردم مناطق مختلف کشور از سفر به هرمزگان جدا خودداری کنند.

رئوفی، گفت: اماکن سرپوشیده برای اسکان اضطراری مردم توسط دستگاه های اجرایی ذیربط پیش بینی شود.

وی اظهار داشت: با توجه به احتمال قطعی آب، برق، راهها و خطوط مخابراتی تدابیر لازم برای برقراری مجدد خدمات پیش بینی گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: اطلاع رسانی گسترده و آگاهی بخشی مستمر و لحظه به لحظه به مردم سراسر استان در دستور کار صداوسیما، خبرگزاری ها، کانال های خبری و روابط عمومی دستگاه های قرار گیرد تا حوادث غیر مترقبه ناشی از بارندگی ها به حداقل ممکن برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی هرمزگان تا پایان سال تحت تاثیر موج های بارشی قرار خواهد داشت و انتظار بارشی های فرانرمال در ماههای دی، بهمن و اسفند وجود دارد.

کد خبر 5385682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha