۶ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۵۳

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک مطرح کرد؛

خرید نردبان ۷۰ میلیارد تومانی یعنی پرداخت هزینه سودجویان

خرید نردبان ۷۰ میلیارد تومانی یعنی پرداخت هزینه سودجویان

اراک - رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک گفت: خرید نردبان ۷۰ میلیارد تومانی توسط شهرداری اراک یعنی ما باید هزینه سازندگان سودجویی را بدهیم که مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان را رعایت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود قربانی شامگاه دوشنبه در صحن علنی شورای شهر اراک اظهار کرد: ماده ۲۳ بودجه سالانه شهرداری عبارت است از یک برنامه جامع مالی که در آن تمامی خدمات و فعالیت‌ها و اقداماتی که باید در طی سال انجام شود همراه با برآورد مبلغ و میزان مخارج و درآمدهای لازم برای تأمین هزینه انجام آنها پیش‌بینی می‌شود و پس از تصویب شورای اسلامی شهر قابل اجراست.

وی ادامه داد: کهنه مسائل شهر اراک صرفاً با گفتمان واحد و یکدست رفع خواهد شد. بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ شهرداری اراک بایستی نقطه عطفی در تغییر سیاست گذاری ها به نفع مردم و شهروندان قرار گیرد. با توجه به شعارهای انتخاباتی اکثر منتخبان مردم، مبنی بر اراک شهری برای همه، باید مصادیق خدمت رسانی در راستای تحقق این شعار نمایان شود.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک تصریح کرد: باید در اسرع وقت سیاست‌گذاری منتخبان مردم در شورای شهر بر اساس نیازهای اولیه و فوری به شهرداری ابلاغ شود تا بر اساس این دستورالعمل خاص نسبت به تنظیم بودجه اقدام کند نه صرفاً بر اساس برنامه روزمره شهرداری این امر صورت گیرد.

قربانی عنوان کرد: با توجه به اینکه فصل کاری ۸ ماه اول سال است برای جلوگیری از فوت وقت به شهرداری مجوز دهیم که در اسفندماه بر اساس بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به انتخاب پیمانکاران اقدام کنند تا در اول فروردین تمامی پروژه‌ها استارت بخورد نه مانند ادوار گذشته، فصل کار را از دست بدهیم و در زمان سرما روند اجرای پروژه ادامه یابد و عملاً عوامل اجرایی پروژه مورد تمسخر شهروندان قرار گیرند که فصل کار را رها کردند و در زمان بارندگی مشغول کار شدند.

وی ادامه داد: رویکرد شورا باید ابتدا اتمام هر چه سریع‌تر پروژه‌های نیمه‌تمام، بحث ایمن سازی معابر و خیابان‌های شریان‌های اصلی و ارتقای حمل و نقل عمومی، احداث پارک‌های محله‌ای، و توسعه فضای سبز و تفرجگاه باشد.

این عضو شورای شهر اراک عنوان کرد: شورای ششم، شورای همه مردم اراک با هر سلیقه و طرز فکری است پس ما اعضای شورا می‌بایست با اتخاذ تمهیدات لازم برای کسب درآمدهای بیشتر هر چه می‌توانیم به شهرداری کمک کنیم. شهرداری هم بایستی ساختار مدیریتی را مورد بازنگری جدی قرار دهد و عملاً با حذف نیروهای ناکارآمد و بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد و دلسوز مردم، اقدام انقلابی کند.

قربانی بیان کرد: امروز ارائه خدمات در دنیا متحول شده است و شهرداری اراک هم نباید از این تحول عقب بماند و باید با مکانیزه کردن خدمات، هوشمند سازی فعالیت‌ها، نظام رانت و منفعت را حذف و عملاً سو استفاده‌ها را ریشه‌کن کند.

وی با بیان اینکه شورای شهر اراک به مردم قول محله محوری داده و بیان کرده توجه ویژه به مناطق کم برخوردار خواهیم کرد، گفت: شورای شهر اراک باید وضع موجود را به مطلوب تبدیل کند.

این عضو شورای شهر اراک گفت: ما به مردم قول دادیم در تغییر مبلمان شهری و رفع موانع مراکز تفرجگاهی اقدام مؤثر خواهیم کرد. ما به مردم قول دادیم وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی را تبدیل به احسن خواهیم کرد. ما به مردم قول دادیم ریشه فساد و تبعیض و بی عدالتی را بر خواهیم کند. به مردم گفتیم پیشانی و رویکرد اساسی شورای ششم فرهنگی است و توجه ویژه به مسجد محوری حرکت خواهیم کرد. همه مواردی که مطرح شد تبلور و بروزش در تنظیم و تصویب بودجه است.

وی تاکید کرد: تخصیص بودجه با توجه ویژه به محله‌های کمتر برخوردار است باید مد نظر شورای ششم قرار گیرد اما موضوعی که ساعتها وقت شورا را به خود اختصاص داده موضوع خرید نردبان ۷۰ میلیارد تومانی است. در شرایطی که مردم دسترسی به حداقل مطالبات خود را ندارند ما باید هزینه سازندگان سودجویی را بدهیم که مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان را رعایت نکرده‌اند. چند شهر بزرگ کشور فاقد این نردبان هستند مانند اهواز، همدان، خرم آباد، سمنان، یزد، کرمانشاه، و ساری، از طرفی وزارت کشور ۱۰ نردبان تهیه کرده و ظاهراً قرار است به مراکز استان‌ها تحویل شود.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک در پایان بیان کرد: آقای شهردار بررسی فرمائید ببینید این خبر چقدر درست است و در صورت صحت از ظرفیت‌های استاندار و نمایندگان مجلس استفاده کنید تا اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 5385739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha