۷ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

افزایش سقف تسهیلات خرید ادوات کشاورزی به ۱۰۰ میلیون در لرستان

افزایش سقف تسهیلات خرید ادوات کشاورزی به ۱۰۰ میلیون در لرستان

خرم‌آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افزایش سقف تسهیلات خرید ادوات کشاورزی به ۱۰۰ میلیون تومان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم امروز سه شنبه در جلسه وبیناری ستاد ملی طرح «جهش تولید در دیمزارها» گزارشی از پیشرفت کار «جهش تولید در دیمزارهای» لرستان و مشکلات پیش روی این طرح ارائه کرد و اظهار داشت: تا کنون ۷۵ درصد از سهمیه و تعهد استان در قالب کشت گندم، جو، نخود، گلرنگ، علوفه و کاملینا اجرا شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر کشت نخود در قالب کشت انتظاری و بهاری همچنان ادامه دارد که چیزی حدود ۶۰ درصد از کل سطح زیر کشت ثبت در سامانه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه با استفاده از ۵۲ تن کود بذر مال ۱۱ هزار تن بذر در راستای این طرح آغشته به کود شده است افزود: تاکنون حدود ۳۷ تن انواع بذر از محل اعتبارات سازمان خریداری شده است.

حسنی مقدم ادامه داد: از میزان تسهیلات در نظر گرفته شده این طرح، ۶۰ میلیارد ریال در مرحله اول ابلاغ شده و در همین راستا پرونده خرید ۸۵ دستگاه کارنده کشت مستقیم به بانک معرفی شده است.

وی، پیشنهاداتی از جمله افزایش سقف تسهیلات خرید ادوات، افزایش سرعت سامانه در وقت اداری و درخواست ۱۰ تن کود بذر مال برای کشت نخود در استان به جهت بهبود و سرعت پیشرفت کار این طرح ارائه دادند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر ضرورت افزایش میزان تسهیلات خرید ادوات کشاورزی برای کشاورزان خریدار از ۷۰ به ۱۰۰ میلیون تومان تاکید کرد که در این ستاد مورد موافقت قرار گرفت.

کد خبر 5386273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha