۸ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۷

مهر خبر می‌دهد؛

«لغو تحریم‌ها» همچنان در دستور کار مذاکرات است

«لغو تحریم‌ها» همچنان در دستور کار مذاکرات است

«لغو تحریم‌ها» و لزوم راستی‌آزمایی و اخذ تضمین درخصوص عدم‌ تکرار اقدامات خصمانه علیه ملت ایران، از مطالبات اصلی کشورمان در مذاکرات است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌رغم فضاسازی‌ها در خصوص تغییر تمرکز مذاکرات به مسائل هسته‌ای، در این دور از گفتگوها بر اساس توافق صورت‌گرفته، موضوع لغو تحریم‌ها، دستور اصلی جلسات روز گذشته (سه‌شنبه) در نشست‌های دو و چندجانبه هیئت ایرانی و طرف‌های ۱+۴ بوده است و قرار است ادامه مذاکرات طی امروز و فردا با همین دستور کار دنبال شود.

لزوم راستی‌آزمایی و اخذ تضمین در خصوص عدم تکرار اقدامات خصمانه علیه ملت ایران، از دیگر مطالبات اصلی کشورمان در مذاکرات است زیرا ناپایداری آمریکا در عرصه سیاست خارجی و احتمال تکرار تجربه دوران ترامپ با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، انفعال کشورهای اروپایی در برابر بدعهدی آمریکا و اقداماتی مشابه رأی اخیر دیوان عالی اتحادیه اروپا و همچنین طرح‌های متعدد کنگره آمریکا برای وضع قوانین جدید ناقض مفاد برجام، در صورت عدم وجود تضامین معتبر می‌تواند آینده توافق احتمالی را مبهم کند.

کد خبر 5387154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      1 0
      تصویب توافق به دست آمده در مجالس طرفین و تبدیل آن به قانون داخلی و لغو قوانین تحریمی مغایر و متاخر تضمین مناسبی است، همچنین در صورت لغو تحریم ها همچنان در بی اثر کردن تحریم و مقاوم سازی اقتصاد کشور در مقابل تحریم و تهدیدهای خارجی باشیم تا گزینه تحریم علیه ایران بی اثر شود تا دشمن دوباره تحریم نکند
    • علی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      1 1
      برجام بهترین راه اطمینان حاصل کردن از صلح آمیز بودن برنامه اتمی ما نیست و نگرانی بی مورد دشمن را برطرف نمیکند، تجاری سازی صنعت اتمی و جذب سرمایه گذاری خارجی و تعامل گسترده با آژانس راه گشاست، غرب اگر نگران است بیاید در صنعت اتمی ما سرمایه گذاری کند در رشد و توسعه صنعت اتمی ما و درآمد آن شریک شود
    • Iraj IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      2 0
      بحث نخواستن دولت آمریکا نیست، بلکه بایدن هیچ کاره است و در مورد همه چیز باید کنگره تصمیم بگیرد. تیم مذاکره کننده ی آمریکا حتی اجازه برداشتن یک تحریم هم ندارد، چه برسد به تضمین. حضور تیم آمریکائی فقط یک بلوف است.
    • هم وطن IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      0 1
      اگر بایدن هیچکاره است شماها چکاره اید.چطور تحریم را تشدید میکند.اما برای مذاکره هیچکاره است.