۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۴۶

معاون استاندار اردبیل:

تسریع اجرای سدهای اردبیل برای جلوگیری از فرو نشست زمین الزامی است

تسریع اجرای سدهای اردبیل برای جلوگیری از فرو نشست زمین الزامی است

اردبیل- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: هدایت مناسب روان آب‌ها و تسریع در اجرای سدها گامی برای جلوگیری از فرو نشست دشت اردبیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، میر کمال‌الدین میرجعفریان بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای فنی استان اردبیل با اشاره به اینکه کارشناسی تخصصی قبل از اجرای سدها مانع اتلاف هزینه است، اظهار کرد: کارشناسی‌های تخصصی پیش از اجرای هر پروژه انجام مطالعات و پیش‌بینی‌های فنی قبل از اجرای سدها و… گامی برای کاهش هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی است.

وی با انتقاد از برخی بی‌توجهی‌ها در سال‌های گذشته به مطالعات و پیش‌بینی‌های تخصصی در اجرای سدها تصریح کرد: باید پیش‌بینی‌های لازم برای امکان آبگیری سدها قبل از اجرا انجام می‌شد تا از مشکلات بعد آبگیری پیشگیری به عمل می‌آمد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به کاهش آب سفره‌های زیرزمینی در دشت اردبیل گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال‌های گذشته می‌توانست از هدر رفت آب‌های زیرزمینی و خشک شدن چشمه‌ها جلوگیری کند.

میرجعفریان هدایت مناسب روان آب‌ها و تسریع در اجرای سدها را گامی برای جلوگیری از فرو نشست دشت اردبیل دانست و افزود: اگر در روند اجرا تسریع نشود هیچ امکانی برای انجام اقدامات جبرانی و پیشگیری از عواقب فرو نشست دشت اردبیل نخواهد بود.

وی با اشاره به پیشنهاد استفاده از تکنولوژی ساخت بتن در شرایط هوایی سرد اردبیل، با استقبال از این تکنولوژی خواستار بررسی کیفیت تولیدات با این روش شد و خاطر نشان کرد: لازم است آزمایش‌های مرتبط از سوی آزمایشگاه مکانیک خاک انجام تا نتیجه‌ای که حاصل می‌شود دچار خدشه نشود.

کد خبر 5387847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha