۹ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۲۵

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تکمیل آزادراه شهید سلیمانی قم تا پایان دولت سیزدهم

تکمیل آزادراه شهید سلیمانی قم تا پایان دولت سیزدهم

قم- وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از آزادراه قم- راهجرد از تکمیل این پروژه تا پایان فعالیت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران از تکمیل آزادراه قم-راهجرد تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در حوزه حمل‌ونقل احداث این آزادراه و راه آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان دو پروژه مهم استان قم به شمار می‌روند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حوزه راه، آزادراه قم-راهجرد هم کمربندی شهر قم و هم بخشی از کریدور اصلی بندر امام (ره) تا تهران و رشت است، افزود: بنابراین این آزاد راه یکی از کریدورهای مهم آزادراهی کشور به شمار می‌رود و بر اساس برنامه‌ریزی سرمایه گذاری این پروژه به صورت مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه این پروژه فعال شده و مشخصات بسیار خوبی نیز برای آن پیش‌بینی شده است، ادامه داد: روسازی این آزادراه بر خلاف بسیاری دیگر از آزادراه‌های کشور بتن است و فاز اول این آزادراه از قم تا راهجرد ۷۵ کیلومتر طول دارد و در حال احداث است.

قاسمی با اشاره به اینکه برای فاز دوم نیز که از راهجرد تا اراک ادامه خواهد یافت، سرمایه گذار مشخص شده و عملیات احداث آغاز شده است، گفت: در مورد راه آهن تهران-قم-اصفهان نیز امروز جلساتی خواهیم داشت که بتوانیم این پروژه را سرعت دهیم.

کد خبر 5388170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha