۹ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۲۲

رئیسی در شورای اداری قم:

پروژه های نیمه تمام کشور ۵۰ سال زمان می‌برد

پروژه های نیمه تمام کشور ۵۰ سال زمان می‌برد

قم- رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه همگرایی و همدلی مدیران لازمه تحقق تصمیمات است، گفت:اگر بخواهیم پروژه‌های نیمه تمام در کشور را احصاء کنیم قریب به ۵۰ سال پروژه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری قم در سخنانی اظهار داشت: همه حرف‌هایی که زده شد ضمن اینکه از مرکز باید پشتیبانی شود اما مردِ میدان، مدیران و مسئولان استان هستند و درواقع آنچه که باید پشتیبانی مرکز انجام می‌شود اما توانایی مدیران استانی کمک‌حال خواهد بود.

وی ادامه داد: در جریان این سفرها یک همگرایی و همدلی باید همه ما مدیران داشته باشیم که آثارش در زندگی مردم روشن می‌شود و در صورت وجود این همراهی آثار این تصمیمات در زندگی مردم آشکار خواهد شد.

حتماً پیگیری‌های اداری کافی نیست

رئیس‌جمهور کشورمان بابیان اینکه مردم خوب درک و رصد می‌کنند و اگر منطقی با آن‌ها صحبت شود، درک خواهند کرد، گفت: از این‌رو مردم گزارش کارهای انجام‌شده را مطالبه می‌کنند که اگر کار انجام شد و یا به هر دلیلی انجام نشد آن‌ها در جریان باشند و در این مسیر نیز حتماً پیگیری‌های اداری کافی نیست.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه کاری که ما هدف‌گذاری می‌کنیم کار مجاهدانه و مجدانه است، گفت: اگر این کار رخ ندهد موجب عدم نشاط اجتماعی و عدم مشارکت مردم در حل مسائل می‌شود و در یک جمله موجب کم اعتمادی و بی‌اعتمادی می‌شود و این سرمایه اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب را خدشه‌دار می‌کند.

مدیران به پیگیری در سطح گزارش بسنده نکنند

وی ادامه داد: از این‌رو از مدیران مصرانه می‌خواهم که به پیگیری این مسائل در سطح گزارش و اعلام، بسنده نکنند و امور نیاز به اقدام و عمل دارد که با همکاری همه مدیران و حسی که مسئولان نسبت به کار دارند این موضوع محقق می‌شود.

رئیس‌جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه در این میدان کار جهادی لازم است، تصریح کرد: در کار جهادی، دشمن نمی‌خواهد ما را در حال حل مشکل و یا در حال کار ببیند، ازاین‌رو پیگیری‌های اداری کافی نیست.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: در این میدان باید در چهار حوزه خود را پاسخگو بدانیم، همه ما مدیران، اول و قبل از همه در محضر پروردگار، دوم پاسخگو به شهروندان و عموم مردم، سوم پاسخگو به ارباب‌رجوع و چهارم پاسخگو به مدیران و سلسله‌مراتب ناظران اداری باید بدانیم.

اقدام ویژه‌ای در مجموعه قم باید انجام دهیم

وی با بیان اینکه در شهری که ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز داده است مدیریت مسئولیتی بزرگ است، یادآور شد: ما یک اقدام ویژه‌ای در مجموعه قم باید انجام دهیم که منشأ انقلاب اسلامی است، از مجموعه استان باید صیانت شود، صیانت به دست همه‌کسانی است که صاحبان خرد و اندیشه‌اند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل قم گفت: اولین مسئله قم، مسائل فرهنگی است.

وی ادامه داد: اینجا دومین حرم اهل بیت (ع) و قطب گردشگری مذهبی و زیارتی است و جمعیت بسیار زیادی به این استان سفر می‌کنند اما بحث گردشگری زیارت در استان باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیسی ادامه داد: از این رو کارگروه زیارت متشکل از بخش‌های مسئول در استان کار جدی انجام دهند تا هرگونه مشکلی در این رابطه وجود دارد مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد گردشگری نیز گفت: این حوزه نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد

وی با اشاره به مسئله بیکاری در قم نیز گفت: یکی از کارها کارخانه سازی است اما یکسری کارخانه وجود دارد که نیمه تعطیل و مشکل دار است که باید مشکل آن حل شود.

همه پروژه‌های نیمه تمام کشور ۵۰ سال زمان می‌برد / ‏‬ تشکیل کارگروه رفع مشکلات صنایع استان

حجت الاسلام رئیسی گفت: وزیر صمت، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی حتماً کارگروهی در خصوص رفع مشکلات صنایع استان تشکیل دهند تا مسائل آنها مانند نقدینگی، مواد اولیه و.. رفع شود.

وی ادامه داد: در بحث فرودگاه نیز مسائل این حوزه حل شده و قرار است کارهای نیمه تمام پروژه نیز تکمیل شود و در این رابطه استاندار قم موضوع را دنبال کند و سرمایه گذار پروژه مورد حمایت و کمک قرار بگیرد.

رئیس جمهور بیان کرد: در بحث مونوریل نیز باید مسائل این پروژه مطالعه شود. اگر بخواهیم پروژه‌های نیمه تمام در کشور را احصاء کنیم قریب به ۵۰ سال پروژه وجود دارد اما باید به سمت اولویت‌ها برویم.

برای مونوریل سرمایه گذار جذب شود

حجت الاسلام رئیسی گفت: اگر به سمت تخریب برویم که مردم سوال می‌کنند که بالاخره یک پروژه‌ای اجرا شده اما باید سرمایه گذار جذب شود و این کار را به سرمایه گذار واگذار کرد.

وی با اشاره به مسئله ساکنان پردیسان نیز گفت: باید برای شهر شدن پردیسان بررسی‌های لازم صورت بگیرد اما مردم نباید مشکل داشته باشند و برای کارهای اداری به شهر قم مراجعه کنند.

لزوم تشکیل کارگروه برای مطالعه پیرامون خانه‌های بافت تاریخی قم

رئیس جمهور با اشاره به بافت تاریخی نیز بیان کرد: به نظر می‌رسد باید اگر یک خانه میراثی نیست باید سریعاً آزاد شود اما اگر طبق بررسی‌ها مشخص شد خانه‌ای میراثی است باید حفظ شود اما باید روال کار سریع صورت گیرد.

وی گفت: باید یک کارگروه تشکیل شود تا مشکل مردم حل شود.

موسساتی که زمین گرفتند زودتر تعیین تکلیف کنند

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اختصاص زمین برای مؤسسات نیز گفت: اینکه زمین در اختیار بگیرند کار خوبی است اما اینکه زمان طولانی بگذرد و زمین راکد بماند درست نیست، که باید در این رابطه استاندار حتماً اعلام کند مؤسسات هرچه زودتر زمین را تعیین تکلیف کنند در غیر این صورت زمین را آزاد کند تا برای ساخت و ساز مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: این امر به حکم قانون است که باید زمین‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد به دولت برگردانده شود.

رئیس جمهور با اشاره به مسئله پسماندها نیز گفت: توسعه صنعتی قابل قبول است اما قانون اساسی نیز صراحت دارد که هرگونه توسعه یافتگی در صنعت فرع بر محیط زیست است که در این رابطه استاندار بررسی کند و کارخانه‌ها وضعیت پسماندهای صنعتی و سایر پسماندها را روشن کنند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: در سطح کلان نیز وزارت کشور باید دنبال کند تا مردم دچار آسیب نشود.

وی عنوان کرد: در خصوص دریاچه نمک باید دستگاه‌های مسئول کارگروهی فعال کنند تا مشکلات ریزگردها بررسی شود.

رئیس جمهور با اشاره به نقاط حادثه خیز نیز گفت: استان قم معبر استان‌های بسیاری است، وزیر راه در این رابطه مأموریت به اداره کل استان بدهند و بخش‌های حادثه خیز به عنوان یک اولویت مورد پیگیری قرار گیرد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه بحث تصادفات یکی از مشکلات ما محسوب می‌شود، گفت: باید با همکاری استان مشکلات این بخش حل شود.

وی با اشاره به موضوع کاغذ نیز گفت: اگر سهمیه‌ای وجود دارد باید به خود استان اختصاص داده شد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: باید گفت ما وظیفه سنگینی بر عهده داریم و کارها باید به خوبی دنبال شد.

حجت الاسلام رئیسی اضافه کرد: مهمترین مؤلفه امنیت ملی ما، اعتماد مردم به نظام، دولت و کارآمدی نظام است و اگر کوتاهی صورت گیرد این کم اعتمادی به مهمترین مؤلفه امنیت ملی ما آسیب خواهد زد.

دشمن در حال تصویرسازی علیه کشور است

وی گفت: دشمن به دنبال این است که ادراکی ایجاد کند مبنی بر اینکه کشور با هم منسجم نیستیم و دوم اینکه توانایی رفع شکلات را نداریم.

رئیس جمهور اضافه کرد: رسانه‌های خارجی در حال تصاویر سازی برای ایجاد تصویری از ناتوانی کشور است مثل قضیه واکسن که ما نشان دادیم ما توانایی داریم که در این قضیه مشارکت مردم تأثیر گذاشت.

وی ادامه داد: در بحث کمک مومنانه با اقدام حکیمانه رهبری، مردم همه پای کار آمدند و اتفاق بزرگ و حرکت جهادی رخ داد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: در واکسیناسیون و سایر کارها نیز می‌شود حرکت‌هایی داشت که با مشارکت مردم و کار جهادی مسئولان محقق شود.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم نظارت کردن بر امور گفت: اول اینکه افرادی که برای هر مسئولیتی انتخاب می‌کنید باید مورد اعتماد باشد اما در همین اعتماد نیز نظارت باید وجود داشته باشد تا مبادا افراد دچار انحراف و آسیب شود.

وی گفت: مردم در این دولت فساد را نخواهند پذیرفت.

کد خبر 5388286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha