۱۰ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۱۷

امام جمعه گناوه:

ولایت مداری از مؤلفه‌های مهم مکتب شهید سلیمانی است

 ولایت مداری از مؤلفه‌های مهم مکتب شهید سلیمانی است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: ترجیع‌بند حرکت پویا و بی زوال شهید سردار سلیمانی باور بی شائبه و عمل مخلصانه ولایی ایشان بود که خود را سرباز ولایت می‌دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام (ره) به گورباچف رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی در سال ۶۷ اظهار داشت: اقدام امام (ره) در نگارش این نامه از فرازهای مهم و ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است و امام (ره) با این تدبیر الهی در حقیقت به دنبال آن است تا پیام حیات طیبه ای را به انسان‌هایی که مسیر خود را از توحید جدا کرده‌اند برساند و برای مردم آن کشورها توحید باوری، انسان دوستی و دعوت به سعادت و رستگاری را بیان کند.

امام جمعه گناوه افزود: امام خمینی (ره) سه رکن اساسی سیره سیاسی خود را در این پیام بیان کردند و هیئتی از سوی ایشان مأمور رساندن این پیام شدند و ۱۱ سال بعد از پیام امام (ره) حکومت کمونیست شوروی سرنگون شد و حتی گورباچف اعتراف کرد که اگر پیشگویی امام را جدی می‌گرفتیم، شاهد چنین وضعیتی نمی‌شدیم.

وی با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی و هفته مقاومت گفت: شهید سردار سلیمانی انقلابی در جهان و اتحادی را بین مسلمانان و غیر مسلمانان ایجاد کرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اینکه به تعبیر فرمایش رهبری شهید سلیمانی یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود یادآور شد: در تشییع بی نظیر پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی میلیون‌ها نفر در دو کشور ایران و عراق حضور یافتند و دل‌های میلیون‌ها نفر در غم شهادت سردار رشید اسلام داغدار شد.

وی گفت: سردار سلیمانی به دست شرورترین و خبیث‌ترین افراد روی زمین توسط آمریکای جنایتکار به شهادت رسید و شهادت وی موجی را در عالم ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه اخلاص از مهمترین مؤلفه‌های مکتب شهید سلیمانی است، تصریح کرد: رمز ماندگاری و آنچه نام شهید سردار دل‌ها را در تاریخ برای همیشه ثبت کرده است اخلاص آن شهید بود.

وی با تاکید به نقش مهم و تأثیرگذار و حیاتی سردار سلیمانی در خنثی سازی نقشه‌های استکبار جهانی گفت: استکبار جهانی داعش را ایجاد کرده و دو کشور عراق و سوریه را مستقیم درگیر کرد و بیش از ۷ تریلیون دلار هزینه کرد اما با اراده خداوند یک سردار و سرباز ولایت اعلام کرد که تا سه ماه دیگر داعش وجود نخواهد داشت.

شهید سلیمانی خود را سرباز ولایت می‌دانست

امام جمعه گناوه ادامه داد: اولین کاری که سردار دل‌ها انجام داد به عنوان معمار ارتش بین المللی اسلامی با شروع جنگ نیابتی بود و ارتش بین المللی اسلام به وجود آمد و همین لشکر و ارتش توانست پوزه استکبار جهانی را به خاک بمالد.

وی گفت: معماری ارتش بین المللی اسلامی برای خنثی سازی نقشه استکبار جهانی، پایان دادن به حکومت آمریکا ساخته داعش، دفع تهدیدهای گروه تروریستی داعش از مرزهای جمهوری اسلامی و تعمیق و گسترش جغرافیای مقاومت از نقش‌های ارزشمند و از آثار و برکات سردار دل‌ها است.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه ولایت مداری از مؤلفه‌های مهم مکتب شهید سلیمانی است تصریح کرد: ترجیع بند حرکت پویا و بی زوال سردار سلیمانی باور بی شائبه و عمل مخلصانه ولایی ایشان بود که خود را سرباز ولایت می‌دانست و ارتباط قلبی و مالامال از اعتقاد به مقام معظم رهبری ایشان را محبوب دل‌ها کرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به تقارن دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: شهید سلیمانی ذوب در اهل بیت و ارادت به حضرت زهرا (س) بود و روضه‌ها، تضرع ها، توسل‌ها و ارتباط با خدا و اهل بیت (ع) ایشان را به عنوان شخصیتی ماندگار در تاریخ بشریت ماندگار کرد.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) برای همه آحاد جامعه به ویژه برای بانوان اسوه و الگو است.

وی گفت: امروز نابسامانی‌ها و آسیب‌های زیادی در خانواده‌ها به دلیل این است که افق زندگی ما با زندگی اهل بیت (ع) و حضرت زهرا (س) فاصله گرفته است.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم زندگی فاطمی و علوی داشته باشیم باید معیارها و ملاک‌های زندگی آن حضرت را در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی خود به کار گیریم.

کد خبر 5388636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha