۱۱ دی ۱۴۰۰، ۵:۲۱

در پیام سال نو میلادی؛

رئیس جمهور اوکراین خواستار پایان جنگ در دونباس شد

رئیس جمهور اوکراین خواستار پایان جنگ در دونباس شد

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده است که هدف اصلی او پایان دادن به جنگ در منطقه دونباس است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین، پایان جنگ در منطقه دونباس واقع در شرق کشورش را هدف اصلی خود خواند. وی این مطلب را در پیام تبریک سال نو به شهروندان اوکراینی بیان کرد.

زلنسکی در این ارتباط گفت: متأسفانه ما هنوز به جنگ در شرق کشورمان پایان نداده ایم و این هدف اصلی من است و قطعاً سال آینده بهتر خواهد بود!

به گفته زلنسکی، خط مرزی در دونباس زمانی حدف می‌شود، که بتوان آن را از ذهن اوکراینی‌ها حذف کرد. رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت که کشورش توسط هیچ ارتشی مرعوب نمی‌شود، زیرا این کشور توسط نیروهایش محافظت می‌شود.

رهبر اوکراین همچنین از اینکه برخی از شهروندان این کشور نمی‌خواهند واکسینه شوند ابراز تأسف کرد و همه‌گیری ویروس کرونا را یک درد و معزل جهانی رایج عنوان کرد.

پیش از این، «آندری یرماک»، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین گفته بود که «زلنسکی» آماده است با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه تماس بگیرد. پیشتر نیز رئیس جمهور اوکراین گفته بود که اگر دولت‌های کیف و مسکو در مورد مسائل مهم به توافق نرسند، او به صورت مستقیم با رئیس جمهور روسیه تماس خواهد گرفت.

کد خبر 5388857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha