۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۴۱

در جمع زائران گلزار شهدای کرمان عنوان شد؛

حکایت آخرین دیدار از نگاه برادر شهید سلیمانی

حکایت آخرین دیدار از نگاه برادر شهید سلیمانی

کرمان –برادر شهید سلیمانی در جمع زائران از آخرین دیدار با برادرش و توصیه های شهید برای کمک به مستمندان و دیدار با خانواده شهدا گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلیمانی عصر شنبه در جمع زائران گلزار شهدای کرمان در زمینه خصوصیات برادرش شهید سلیمانی اظهارداشت: خانواده ما شامل دو خواهر و سه برادر بود که بنده دو سال از حاج قاسم بزرگ‌تر هستم، همچنین حاجی دو پسر و سه دختر دارد که در تربیت همه آنها نهایت سعی و تلاش خود را انجام داد.

وی در مورد خصوصیات حاج قاسم نیز افزود: دوران ابتدایی بودیم با یکدیگر به مدرسه می‌رفتیم در آن دوران وضعیت معیشت مردم مناسب نبود و اغلب دانش آموزانی که از روستاهای اطراف به مدرسه روستای ما می‌آمدند چیزی برای خوردن نداشتند اما هر زمان حاجی را می‌دیدم در حال تقسیم کردن غذا و وسایل خود با دیگران بود به طوری که دفترچه درسش همیشه کوچک‌تر از حد معمول بود و حتی مدادش را از وسط نصف می‌کرد و به بقیه دانش آموزان می‌داد.

وی در خصوص آخرین دیدار حاج قاسم با مادرش گفت: حال مادر خوب نبود و ارتباط عجیب عاطفی نیز بین حاجی و مادر وجود داشت سه بار حاجی خدا حافظی کرد اما باز گشت و در آخرین مرتبه کف پای مادر را بوسید و در حالی که گریه می‌کرد به سوریه رفت. این دیدار به شدت عاطفی و طولانی بود. همیشه دو زانو مقابل پدر و مادر می‌نشست و بسیار آنها را تکریم می‌کرد.

وی گفت: آخرین باری که حاجی را دیدم تهران بودم بعد از نماز صبح نشست کنارم و مدتی با یکدیگر صحبت می‌کردیم و درنهایت انگشتری را که داشت به من داد و سفارش کرد که به خوبی از آن نگهداری می‌کنم و رفت. بعد از چند روز که به شهر رابر برگشتم یک روز صبح یکی از برادران سپاه با من تماس گرفت و گفت حاجی زخمی شده است. وقتی با منزل برادر تماس گرفت صدای گریه فرزندانش را شنیدیم و متوجه شهادتش شدم.

برادر حاج قاسم سلیمانی در مورد شهید پور جعفری نیز گفت: ندیدم کسی این قدر فداکار و وفادار باشد وقتی از شهید پور جعفری خواستیم که مراقب حاجی در عراق و سوریه باشد گفت که حاجی آب و یا غذایی نمی‌خورد مگر اینکه من قبل از آن آب را نوشیده باشم.

وی تا آخرین لحظه با حاج قاسم بود و درنهایت با یکدیگر شهید شدند و همیشه قدردان برادری‌های شهید پور جعفری هستیم.

کد خبر 5389608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha