۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

تربیت مبلغان و طلاب تخصصی در آذربایجان غربی ضروری است

تربیت مبلغان و طلاب تخصصی در آذربایجان غربی ضروری است

ارومیه – مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: امروز نیاز جدی به حضور مبلغین در عرصه های مختلف از جمله دانشگاه، مدارس و بازار و ... داریم و باید در هر صنفی طلاب و مبلغ تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منصور امامی بعد از ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی با جمعی از روحانیون ارومیه با بیان اینکه روحانیون و مبلغان باید بتوانند نیازهای مردم را در مسائل دینی تأمین کنند، افزود: باید از ظرفیت و امکانات موجود در جهت ارتقای سطح فرهنگی شهر و استان استفاده کرد

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که مطرح است مسئله جمعیت است و شاید ۳۰ سال آینده ایران به پیرترین یا جزو سه کشور پیر جهان تبدیل خواهد شد و مسئله جمعیت در ایران در بدترین حالت است و باید از جلسات ایام فاطمیه برای تبیین و روشنگری این مسائل استفاده شود.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: سالانه صدها هزار سقط جنین در کشور اتفاق می‌افتد که اکثر این‌ها بخاطر مسائل اقتصادی نیست و حدود هفت سال نیاز داریم به تله جمعیت نیفتیم که در این صورت بیش از ۱۳۰ سال برای خارج شدن از آن زمان خواهد برد و باید علما در منابر به این مسئله بپردازند.

وی اضافه کرد: از خطبه‌های حضرت زهرا (س) و سبک زندگی ایشان می‌توان صدها کلید واژه پیدا و بر روی آن مسائل مربوط طرح شود و در این خصوص هم کوتاهی شده است و معارف مربوط به اهل بیت باید در منابر و سخنرانی‌ها با در نظر گرفتن اولویت‌ها طرح شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی بیان داشت: زن در اسلام محور و حجت است و دنیای فمنیست امروز تلاش دارد شخصیت و هویت زن را از او بگیرد در حالی که در اسلام معارف بسیار بالایی در خصوص زن وجود دارد و باید طرح شده و روشنگری شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه جلسات و دوره‌های توانمند سازی روحانیون برگزار خواهد شد، گفت: آنچه که به عنوان مشکلات بیان می‌شود باید راه‌کار آن هم ارائه شود و تبلیغات اسلامی از این مسئله حمایت می‌کند.

حجت الاسلام حسن محمدی تاکید کرد: باید از ایام فاطمیه برای تبلیغ حجاب و مهدویت و جواب دادن به شبهات موجود در این رابطه استفاده شود و متأسفانه بسیاری از معارف دینی مربوط به زنان بیان نشده است.

در ادامه این جلسه روحانیون حاضر دغدغه‌های خود را در خصوص لزوم شناسایی ظرفیت‌های علما و روحانیون و استفاده از آنها، دوری از موازی کاری، حمایت از فکرها و ایده‌های جدید طلاب جواب، تکثر گروه‌های جهادی بل موضوعات مختلف، برنامه ریزی برای تربیت جوانان و نوجوانان انقلابی، طرح مسائل مربوط به اهل بیت با رعایت جوانب وحدت و اتحاد مسلمین طرح شده است.

کد خبر 5390464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha