۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۰۳

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان:

شهید سلیمانی محور مقاومت را تبدیل به جریان مقاومت کرد

 شهید سلیمانی محور مقاومت را تبدیل به جریان مقاومت کرد

سنندج- معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: شخصیت شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب در سراسر دنیا مدنظر است و این شهید والامقام تمام عمر خود را وقف امنیت و آسایش مسلمانان منطقه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ شعبانی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و نام شهید سلیمانی در پردیس سینمایی بهمن سنندج اظهار کرد: شهید سلیمانی برای دفاع از ارزش‌ها جان خود را فدا کرد و ما امروز جمع شده ایم تا یاد این شهید والامقام را گرامی بداریم.

وی افزود: در بحث فتنه ۸۸ عده‌ای پس از این ماجرا شبهاتی را ایجاد کردند که اصلاً فتنه‌ای نبوده و یک سو تفاهم سیاسی بوده است.

سرهنگ شعبانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ و در سالگرد حماسه نهم دی در دیدار مردم فرمودند که سال‌ها طول می‌کشد که ابعاد فتنه ۸۸ را تشریح کنیم چون فتنه‌ای عمیق و پیچیده بود.

وی افزود: دشمنان با راه اندازی ۶۰ بنیاد و مؤسسه در سال ۸۸ درحوزه جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران تولید محتوا می‌کردند که کیان تاجبخش نماینده جورج سورس یهودی یکی از این افرادی بود که در داخل کشورمان به زمینه سازی برای فتنه و براندازی انقلاب اسلامی بودند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: متأسفانه نسبت به تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم بی تفاوت شدیم اما در خانواده‌ها داریم تلفات می‌دهیم و متوجه نیستیم.

سرهنگ شعبانی افزود: سفارتخانه برخی کشورهای غربی به عنوان مراکز پشتیبانی فتنه گران تبدیل شده بود و بیش از ۱۱۱ سند در خصوص دخالت استکبار جهانی در فتنه سال ۸۸ وجود دارد و همگی قابل استناد است.

وی خاطرنشان کرد: در فضای فتنه دو مشخصه داریم که تشخیص حق از باطل و خودی از غیر خودی مشخص نیست و فضای جامعه غبارآلود می‌شود که تنها بصیرت می‌تواند چراغ راه باشد.

سرهنگ شعبانی افزود: خواص جامعه بیشتر درگیر و اسیر فتنه می‌شوند تا عوام جامعه و در جریان فتنه ۸۸ بسیاری از خواص از کاروان انقلاب جا ماندند.

وی اظهار داشت: در جریان انتخابات ۸۸ فرصت‌های بزرگی برای کشورمان به وجود آمد اما فتنه گران این فرصت را سوزاندند و خسارات جبران ناپذیری به کشورمان وارد کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه سخنان خود افزود: وظیفه داریم در سالگرد حماسه نهم دی این موضوعات باید بازگو شود و جوانان و نوجوانان را با این زوایا آشنا کنیم.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی در زمان حیات خویش منشأ برکات بسیاری بودند و پس از شهادتشان نیز جان تازه ای به انقلاب بخشید.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی جان خویش را برای امنیت و اقتدار این کشور فدا کرد و پای آمریکایی‌ها را از منطقه برید و با فشار بین المللی که بر روی آنها وجود دارد شاهد خروج ۲۵۰۰ نیروی باقی مانده آنها خواهیم بود.

سرهنگ شعبانی خاطرنشان کرد: جوانان بسیاری در این سرزمین برای عزت کشورشان فدا کردند تا پرچم ایران اسلامی برافراشته باشد لذا زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا وظیفه‌ای همگانی است.

وی افزود: داعش با دلارهای سعودی تقویت و حمایت شد اما تفکر شهید سلیمانی جبهه مقاومت را تقویت کرد و پروژه حکمرانی داعش را به زباله دان تاریخ سپرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: باید در مجامع مختلف این اقدام تروریستی کشورهای غربی را محکوم کنیم تا دیگر دم از دفاع از حقوق بشر و دموکراسی نزنند.

وی افزود: شهید سلیمانی ریشه داعش را خشکاند و امنیت فعلی اروپا مدیون رشادت‌های ایشان است.

وی اذعان کرد: شهید سلیمانی معمار شکست طرح‌های آمریکا در منطقه بود و نقش ایشان در تعمیق و تکمیل و گسترش جغرافیای مقاومت قابل تأمل است.

سرهنگ شعبانی تصریح کرد: محور مقاومت تبدیل به جریان مقاومت شد و امروز این مهم به اتحاد مقاومت تبدیل شده است چرا که حضور حاج قاسم در کشورهای منطقه یک حضور اجباری نبود بلکه بر اساس دعوت خود این کشورها بود.

رمضان زاده مسئول سازمان بسیج ادارات استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: شهید سلیمانی انسانی عادی نبود بلکه الگویی بود برای همه کسانی که می‌خواهند در مسیر عزت اسلام و مسلمین گام بردارند.

وی افزود: همزمان با سالگرد شهادت این سردار رشید برنامه‌های مختلفی را تدوین کرده ایم که برگزاری میزهای خدمت جهادی در مناطق حاشیه‌ای، نشست‌های روشنگری، مسابقات ورزشی برادران و خواهران، دیدار با خانواده شهدای کارمند و اهدا خون کارمندان در سنندج و سقز از جمله این برنامه هاست.

در پایان این مراسم نیز از چند نفر از خانواده‌های شهدای کارمند سنندج تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5390479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha