۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان:

تعداد مبتلایان به کرونا در استان زنجان روبه کاهش است

تعداد مبتلایان به کرونا در استان زنجان روبه کاهش است

زنجان-معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان گفت: آمار افراد بستری و مبتلا به کرونا در استان زنجان روبه کاهش است.

محمدرضا صائینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینک تاکنون امیکرون وارد استان زنجان نشده است، گفت: مردم در زدن واکسن عجله کنند.

وی با بیان اینکه نوبت سوم واکسن کرونا برای افرادی که واکسن‌های سینوفارم، برکت، اسپوتینک، آسترازنکا و بهارات را دریافت کرده‌اند، با فاصله ۳ ماه از نوبت دوم قابل تزریق است، اظهار داشت: افرادی که واکسن پاستور را انتخاب کرده‌اند، هر سه نوبت واکسن را به فاصله یک ماه دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تاکید کرد و گفت: تا ریشه کنی کامل این بیماری همه باید بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

صائینی استقبال زنجانی‌ها از تزریق واکسن کرونا را مطلوب اعلام کرد و ابراز داشت: تاکنون بیش از ۹۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال دُز اول و ۸۳.۵ درصد نیز دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.‌

وی ابراز داشت: تاکنون بیش از ۱۳ درصد زنجانی‌ها دُز سوم کرونا را دریافت کردند و از مردم استان درخواست می‌شود برای ریشه کنی این بیماری در موعد مقرر واکسن بزنند.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان از کاهش محسوس ابتلا به کرونا در استان زنجان خبر داد و افزود: بستری‌های به کرونا هم در مراکز درمانی استان روند نزولی به خود گرفته است.

کد خبر 5391937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha