۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶

معاون امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

قرارگاه های فرهنگی در استان ها فعال شود

قرارگاه های فرهنگی در استان ها فعال شود

بندرعباس - معاون امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعال شدن قرارگاه های فرهنگی در استان ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد هاشمی صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس با تشریح سیاست های جدید این وزارتخانه در جغرافیای فرهنگی استان ها، اعلام کرد: به دنبال ایجاد یک انقلاب و تحول آفرینی در تامین منابع مالی عرصه فرهنگ، هنر و رسانه و ...هستیم.

هاشمی از جمله سیاست های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را «برقراری تعامل گسترده و مستمر میان مجموعه‌های مختلف وزارتخانه با شبکه‌های مردمی و فعالیت فرهنگی جبهه مؤمن انقلابی در سراسر کشور و بهره گیری از ظرفیت‌های گسترده آنان برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه ای» و «دفاع از حقوق قانونی هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه» برشمرد.

وی با تاکید بر اهتمام وزارتخانه نسبت به ارتقای جایگاه شورای فرهنگ عمومی و تقویت کارکردها و اثرگذاری آن بر حوزه های میدانی سبک زندگی مردم، خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان ها در بین آحاد جامعه، ملموس و واقعی باشد.

وی تمرکززدایی از برنامه های فرهنگی در مرکز کشور و گسترده کردن چتر توسعه فرهنگ و هنر بر سر تمامی استان های کشور را به عنوان دومین رویکرد دوره جدید مدیریتی این وزارتخانه اعلام کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: سومین رویکرد این وزارتخانه، تامین بودجه مکفی برای زیرمجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که پیگیری های آن از طریق تعامل و همکاری دولت و مجلس در حال انجام است.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تحقق این رویکردها، انقلابی در عرصه تامین مالی برنامه های فرهنگی و هنری روی خواهد داد.

وی تصریح کرد: در استان ها باید ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای در تمامی ابعاد بیشتر مورد شناسایی قرار گیرد و داشته های متنوعی وجود دارد که هر کدام از استان ها باید با توجه به شرایط خاص زیست بوم فرهنگی آنها برنامه ریزی و اقدام کنند.

هاشمی با اشاره به تشریح فرآیند انتصابات در وزارتخانه گفت: مدیران کل استان ها در چرخه کاملی از فرآیندهای پایش شاخص های شایستگی و ارتباط با بدنه مردم مورد نظر قرار گرفت. با تشکیل کانون ارزیابی به دنبال انتخاب بهترین ها برای مدیران استان ها هستیم که نیازمند هماهنگی همه جانبه است.

کد خبر 5392875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha