۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۴۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان:

تالارمرکزی شهرنیازمند ۷۰۰میلیون تومان برای دریافت پروانه ساخت است

تالارمرکزی شهرنیازمند ۷۰۰میلیون تومان برای دریافت پروانه ساخت است

بندرعباس - مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد هرمزگان گفت: تالارمرکزی شهرنیازمند ۷۰۰میلیون تومان برای دریافت پروانه ساخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا کمالی زرکانی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: خدارا شاکرم بابت توفیق بیش از سه سال خدمتم در اداره فرهنگ و ارشاد هرمزگان و امروز خوشحالم که در شرایطی تودیع می شوم که شرایط نسبت به روزی که آمدم دگرگون شده است.

وی با بیان اینکه همکاری با اهالی فرهنگ و هنر برایم همواره قابل افتخار بوده و هست، اظهار کرد: مسئولیت را زمانی که تحویل می دهید، توفیقی است برای عدم انجام اشتباه و پیش رفتن به سمت ترقی.

کمالی زرکانی با اشاره به اینکه انتصاب آقای جهانگیری انتصاب صحیح و بجایی بوده است، تصریح کرد: بنده در طول خدمتم هیچ نیرویی از بیرون از بدنه ارشاد وارد نکردم و انتصاب نیروی اداره کل فرهنگ و ارشاد به سمت مدیرکلی جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: از مسئولان کشوری انتظار داریم نگاهشان به سمت نخبگان فرهنگی و هنری باشد و فرصت لازم برای بیان دیدگاه قشر فرهنگ و هنر داده شود و تمام توجهات به سمت اقتصاد نباشد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اضافه کرد: هرمزگان را به رتبه سوم شاخص های اختصاصی رساندیم آن هم در شرایط کرونا و امکانات کم استان هرمزگان که کار بزرگی است.

وی با بیان اینکه رتبه دوم در تعداد جشنواره های بین المللی، کشوری و استانی را بدست آوردیم که کار بزرگی است، عنوان کرد: پروژه فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) بندرعباس، پلاتو بندرلنگه و هرمز آماده بهره برداری است.

کمالی زرکانی با تاکید بر اینکه ده ماه است که بودجه ای در بخش تملک و دارایی دریافت نکرده ایم، اظهار کرد: از شهردار بندرخمیر باید تقدیر کنیم که بازار ماهی فروشان را به پلاتو تبدیل کرد یا در بشاگرد پلاتو بسیار مطلوبی را شروع به کار کردیم.

وی با بیان اینکه تالار مرکزی شهر بندرعباس یک اولویت است و با پیگیری های زیاد توانستیم حکم تخریب آن را برگردانیم، افزود: اکنون مدت هاست که با کمبود ۷۰۰ میلیون تومان برای اخذ پروانه این تالار که سرمایه ملی است، هستیم و امیدواریم با نگاه ویژه ای این مشکل برطرف شود.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه افتخار می کنم امروز کتاب های مولفین در هرمزگان منتشر می شود، خاطرنشان کرد: نامگذاری هفته هرمزگان برای برندسازی نیز کار بزرگی بود و توانستیم با تولید برنامه های فرهنگی و هنری اقدام بزرگی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دو سوم همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به دلیل مشکلات مالی شغل دوم دارند، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم هرچه زودتر شان کارکنان را بالا ببریم و کمی از مشکلاتشان بکاهیم.

کمالی با اشاره به مشکلات عدم بیمه شدن پیشکسوتان فرهنگ و هنر هرمزگان، تصریح کرد: هنرمندی در هرمزگان است که با مشکل یک دندان مصنوعی مواجه است و شرمنده ام که نتوانستم کمکی کنم.

وی با بیان اینکه یارانه کمکی به مطبوعات هرمزگان باید با سراسر کشور متفاوت باشد، اظهار کرد: هزینه های زندگی در هرمزگان بسیار بالاست و باید نگاه متفاوتی به این موضوع شود و امیدوارم مطبوعات را به عنوان مشاغل خانگی در نظر بگیریم. بندرعباس نه تئاتر شهر دارد و نه پردیس سینمایی و این موضوع همواره دغدغه ام بوده و هست.

وی با بیان اینکه برای پردیس سینمایی و پلاتو میناب شرمنده مردم این شهرستان شدم، افزود: امیدوارم مدیر بعدی به رفع این دغدغه بپردازد و ای کاش شهردار امروز میناب آن زمان حضور داشت.

کد خبر 5392937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha