۱۷ دی ۱۴۰۰، ۲:۲۳

معترض آمریکایی:

سیستم قضایی آمریکا ناعادلانه و غیرمنصفانه است

سیستم قضایی آمریکا ناعادلانه و غیرمنصفانه است

‌یک شهروند آمریکایی معترض و شرکت کننده در حوادث سال گذشته کنگره، دادگاه آمریکا را غیرعادلانه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جیک آنجلی»، از محکومان آمریکایی در جریان حادثه شورش کنگره آمریکا از حکم دادگاه این کشور به شدت انتقاد کرد و آن را غیرعادلانه خواند.

آنجلی که اغلب از او به عنوان «کیو آن ون شامان» یاد می‌شود، روز پنجشنبه گفت که حکم ۴۱ ماه زندانی که او به دلیل ممانعت از رسیدگی رسمی دریافت کرده است منصفانه نیست و دادگاه آمریکا در تلاش است تا با دادن حبس طولانی مدت به او، او را یک درس عبرت برای دیگر شهروندان آمریکایی کند.

آنجلی گفت: «من فکر نمی‌کنم منصفانه باشد، آن‌ها سعی می‌کنند از من یک الگوی عبرت آمیز برای ترس دادن دیگر شهروندان بسازند، اما برای مردم آمریکا روشن است که در این کشور سیستم قضائی عادلانه یا متعادل نیست.»

آنجلی در میان جمعیتی بود که در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ وارد ساختمان کنگره ایالات متحده شدند و روند صدور تائیدیه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ توسط قانونگذاران را مختل کردند.

این شهروند آمریکایی اتهام نژادپرست بودن یا برتری طلبی سفیدپوستان را رد کرد و مدعی شد که در آن روز هرگز کسی را آزار نداده یا تهدید نکرده است.

آنجلی همچنین گفت که مدت محکومیت او بیشتر از برخی از کسانی است که در ۶ ژانویه مقامات و افسران را تهدید کرده یا به آنها حمله کردند.

آنجلی ابتدا با ۲۰ سال زندان و یک دوره آزادی تحت نظارت روبرو بود، اما سپتامبر گذشته او به ممانعت از روند رسمی اعتراض کرد و پس از این اعتراض، دادستان‌های فدرال از دادگاه خواستند تا آنجلی را به ۵۱ ماه زندان، سه سال آزادی تحت نظارت و ۲۰۰۰ دلار جریمه محکوم کند.

کد خبر 5393881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha