۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۱۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد خبر داد؛

اشتغالزایی صنعت نساجی و پوشاک برای بالغ بر ۱۸ هزار نفر در یزد

اشتغالزایی صنعت نساجی و پوشاک برای بالغ بر ۱۸ هزار نفر در یزد

یزد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به قدمت صنعت نساجی در استان یزد گفت: این صنعت در حال حاضر برای ۱۸ هزار و ۷۵۴ نفر در یزد اشتغالزایی کرده است.

محمدرضا علمدار یزدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یزد در زمینه برخی صنایع از جمله نساجی دارای قدمت طولانی است و از دیرباز حتی در خانه ها کارگاه های کوچک نساجی فعال بود، اظهار داشت: اکنون نیز این صنعت سهم خوبی در زمینه جذب سرمایه گذاری و میزان اشتغالزایی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸۷ واحد نساجی و پوشاک در استان یزد پروانه بهره برداری دارند، عنوان کرد: این واحدها با سرمایه گذاری ثابت ۱۶.۷۵۶.۲۸۶ میلیون ریال، ۱۵.۸ درصد واحدهای صنعتی فعال استان یزد را شامل می شوند و ۷.۶ درصد سرمایه گذاری صنعتی استان در این حوزه انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، میزان اشتغالزایی در این صنعت را نیز ۱۸ هزار و ۷۵۴ نفر اعلام کرد و گفت: صنایع نساجی و پوشاک، ۱۸.۶ درصد اشتغالزایی صنعتی در استان یزد را به خود اختصاص داده اند.

علمدار یزدی یادآور شد: البته بیشترین سهم اشتغالزایی صنعتی استان یزد مربوط به صنایع معدنی است به نحوی که تاکنون، ۳۹ هزار و ۱۶۸ نفر در ۸۴۹ واحد فعال این بخش، مشغول فعالیت بوده اند.

وی اظهار داشت: صنایع فلزی و برق با اشتغالزایی برای ۱۹ هزار و ۵۹۰ نفر و صنایع شیمیایی و سلولزی با اشتغالزایی برای ۱۷ هزار و ۵۸۹ نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

علمدار یزدی یادآور شد: شش گروه صنعتی استان یزد شامل صنایع شیمیایی و سلولزی، صنایع معدنی، نساجی و پوشاک، فلزی و برق، غذایی و دارویی و تولید انرژی در مجموع تا کنون ۱۰۰ هزار و ۸۵۶ شغل ایجاد کرده اند.

کد خبر 5394086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha