۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱

امام جمعه موقت اردستان:

دشمن از طریق فضای مجازی اعتقادات جوانان را هدف قرار داده است

دشمن از طریق فضای مجازی اعتقادات جوانان را هدف قرار داده است

اردستان - امام جمعه موقت اردستان گفت: مدیریت فضای مجازی در دست دشمنان است و از این طریق، اعتقادات نوجوانان و جوانان را هدف گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منصور صابری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردستان، اظهار داشت: سخنان و بیانات رهبر انقلاب اسلامی همیشه و در هر زمینه‌ای راهگشا است اما متأسفانه برخی مسئولان آن را نادیده می‌گیرند و توجهی به منویات و خواسته‌های رهبری ندارند.

وی افزود: طبق سخنان رهبر انقلاب، دشمن از ترس تکثیر مکتب شهید سلیمانی، اسم و عکس این شهید را از فضای مجازی حذف می‌کند و این حذف یعنی اینکه مدیریت فضای مجازی در دست دشمن است.

امام جمعه موقت اردستان خاطرنشان کرد: نسل جوان و نوجوانان ما باید با قهرمانان و اسطوره‌های بزرگی همچون شهید سلیمانی آشنا شوند اما دشمن این را نمی‌خواهد.

صابری ادامه داد: علت حذف بزرگان و سردارانی همچون حاج قاسم سلیمانی از فضای مجازی و محدود کردن کاربرانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند همین است که دشمن نمی‌خواهد سردار سلیمانی‌ها شناخته شوند.

راه اندازی شبکه ملی اینترنت از تأکیدات رهبر انقلاب است

وی با بیان اینکه شبکه ملی اینترنت از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بوده است، تاکید کرد: متأسفانه بعد از گذشت چندین سال مسئولان به خواسته رهبر انقلاب در این عرصه بی توجهی کرده‌اند و اقدامی در راستای ایجاد شبکه ملی اینترنت صورت نگرفته است.

امام جمعه موقت اردستان خاطرنشان کرد: هر وقت مسئولان دراین باره مورد سوال قرار می‌گیرند، می‌گویند زیر ساخت‌های راه‌اندازی در حال آماده سازی هست، چند سال لازم است که این زمینه سازی‌ها برای اجرای طرح آماده شود، مسئولان بازه زمانی را مشخص کنند.

صابری تصریح کرد: اکنون مدیریت و فرهنگ‌سازی فضای مجازی که در دست استکبار است به جوانان، نوجوانان و اعتقادات آنها آسیب‌های بسیاری زده است.

وی یادآور شد: یکی از آسیب‌هایی که دشمن از طریق فضای مجازی دنبال می‌کند این است که هویت انقلاب را تضعیف کند و نسل جوان را از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ناامید کند.

امام جمعه موقت اردستان تاکید کرد: در حوادث سال ۹۶ و ۹۸، دشمن فضای مجازی را در دست داشت و از این طریق توانست اغتشاشات را مدیریت کند و برخی جوانان را فریب دهد و به سوی خود بکشد.

صابری در خصوص مراسم‌های ایام فاطمیه و ضمن تشکر از هیئتهای مذهبی، خاطرنشان کرد: هئیت های سنتی و مساجد فعال بودند اما جوانان همچون محرم و صفر، فعال‌تر، پویاتر و با برنامه به صورت مستمر از ابتدای فاطمیه اول با هماهنگی مراسم‌ها را اجرا کردند و خوشبختانه با وجود شرایط بیماری، عزاداری‌ها بهتر از سال قبل برگزار شد.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان عزاداری روز شهادت حضرت فاطمه، تاکید کرد: ناهماهنگی‌ها باعث تضعیف اجرای برنامه مذهبی می‌شود، لازم بود در روز شهادت بازار روز شهر تعطیل می‌شد و یا زمان دیگری برای آن در نظر گرفته می‌شد.

امام جمعه موقت اردستان یادآور شد: اگر ما عزادار یکی از عزیزان خود شویم تا یک هفته کسب و کار را تعطیل می‌کردیم، جا نداشت به حرمت حضرت زهرا (س) یک روز بازار تعطیل شود؟.

صابری با اشاره به سفارش‌های حضرت علی (ع) به مالک اشتر، گفت: این سفارش‌ها در عرصه‌های مختلف مدیریتی است و یکی از آن‌ها این بود که «ای مالک خود را از مردم دور، پنهان و مخفی نکن، بین مردم باش و با آنان ارتباط مستقیم داشته باش.»

وی یادآور شد: برخی از مسئولان آنچنان که باید در بین مردم نیستند و برای ملاقات با آنان باید روزها منتظر ماند و هفت خان رستم را تمام کرد.

نمازجمعه عرصه مطالبه‌گری مردم باشد

امام جمعه موقت اردستان تاکید کرد: از ستاد نماز جمعه و امام جمعه محترم در خواست کردیم که نمازجمعه عرصه مطالبه‌گری مردم باشد، مسئولان در نماز جمعه حضور پیدا کنند و پاسخگوی خواسته‌های مردم باشند.

وی ادامه داد: درست است که روز جمعه است اما در این روز کار و نه خدمت به مردم و پاسخگویی به سوالات آنان تعطیل است.

صابری یادآور شد: یکی از دلایل این موضوع این است که برخی مسئولان ساکن شهر نیستند، این یکی از ایرادات مدیران پروازی است و در مواقعی که مردم به آنها احتیاج دارند، در دسترس نیستند اما باز هم مسئولانی هستند که با برنامه‌ریزی در بین مردم حضور می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان خود را از مردم و خادم مردم بدانند و با حضور در بین مردم حتی اگر کاری از دست‌شان بر نمی‌آید، شنونده ی حرف آنان باشند.

قیام نوزدهم دی سرآغاز جدید برای قدرت گرفتن انقلاب به رهبری امام بود

امام جمعه موقت اردستان در خصوص نوزدهم دی ماه، سالروز قیام خونین مردم قم، گفت: در این روز مردم در حمایت از امام به دلیل انتشار مقاله‌ای که در آن به امام اهانت شد، به خیابان‌ها ریختند و اوج این اعتراضات در نوزدهم دی ماه بود.

صابری تصریح کرد: در این قیام مردم زیادی به شهادت رسیدند و همین امر سرآغاز جدید برای قدرت گرفتن انقلاب به رهبری امام خمینی بود که نتیجه آن نیز پیروزی انقلاب بود.

کد خبر 5394148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha