۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲

آیت‌الله علم‌الهدی:

«دشمن‌ستیزی» قابل حذف نیست / مقاومت مرز ندارد

«دشمن‌ستیزی» قابل حذف نیست / مقاومت مرز ندارد

مشهد ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: مذاکرات با اروپا و غربی‌ها باید بر مبنای کاهش هزینه‌های مقاومت انجام شود نه حذف دشمن‌ستیزی.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد؛ با اشاره به سال‌روز کشف حجاب رضاخانی، اظهار کرد: ۸۶ سال پیش در چنین روزی نظام استعماری و استکباری رضاخانی فرمان کشف حجاب سراسری در تمام کشور را صادر شد.

وی با بیان این‌که کشف حجاب یک نقطه سیاه از جنایات حکومت رضاخانی در تاریخ این کشور است، افزود: جنایاتی که آنان تحت عنوان کشف حجاب در مملکت مرتکب شدند، موجب هتک حرمت نوامیس مردم شد، هتک حرمت کنیزان فاطمه (س) به وسیله جانی ناپاکی مثل رضاخان که مزدور بی‌جیر و مواجب انگلیس‌ها بود.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به جنایت پاسبان رژیم رضاخانی در حق خانمی محجبه، ادامه داد: به دلیل شهامت، غیرت، مردانگی و مقاومت شما مردم، چهل و دو سال است که باد به پرچم عزت‌مند نظام مقدس اسلامی ما می‌وزد و این نشان دهنده مقاومت شما در پای ستون خیمه این نظام است.

وی به بی‌تفاوتی عده‌ای از مردم در پی جنایات کشف حجاب رضاخانی اشاره و عنوان کرد: بی‌تفاوتی آن مردم موجب شد تا یک مزدور جلاد چکمه به پای انگلیسی مثل رضاخان چنان بر مردم مسلط شود که در برابر چشم همه نسبت به ناموس کشور جنایت انجام دهد و کسی هم حرف نزند.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: اگر روزی مردم در مقابل دین، جریان روحانیت و اقتدار نظام بی‌تفاوت شده و دشمن خدا بر مردم مسلط شود، نتیجه حداقلی آن، هتک نوامیس و زن‌های شما نیست بلکه اگر دشمن مسلط شود؛ دیگر رحم نمی‌کند، تمام برنامه‌های رضاخانی تجاوز به مردم، هتک مردم و از بین بردن هستی مردم بود.

جنایات رضاخان به‌درستی در تاریخ ثبت نشده

وی با بیان این‌که متأسفانه این مسائل به‌درستی در تاریخ ثبت نشده است، خاطرنشان کرد: مردمی که این‌طور تحت ظلم و هتک ناموس قرار داشتند و بی‌تفاوت بودند، دنیای آبادی هم نداشتند، نان و لباس و زندگی نداشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تجربه سلطه استکباری آمریکا بر عراق و افغانستان و نتیجه حضور آنان در این کشورها، افزود: اینکه یک عده یا به‌عنوان مزدور دشمن و یا ناآگاهانه در زمین دشمن بازی و در فضای مجازی سیاه‌نمایی می‌کنند، به نفع دشمن آبروی این نظام را در فضای مجازی می‌برند.

وی تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند زمانی‌که آمریکا کشور را گرفته بود، دلار هفت تومان بود، اکنون که آمریکا را بیرون کردیم دلار بیش از ۲۰ هزار تومان است؛ اگر دشمنان خداوند بر ما مسلط شود، هیچ چیز در این مملکت نخواهیم داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: حداقل اگر اهل شکم هستید و می‌خواهید دلار را ملاک ارزیابی بگیرید اما اقتدار جهانی کشور، سلطه‌اش بر آمریکای ناپاک در منطقه، ارزشی که از نظر توانمندی‌های نظامی پیدا کرده که دنیای استکبار از موشکش می‌ترسد را به حساب نظام نگذارید، وضعیت معیشت و شکم آن‌روز مردم را با امروز مقایسه کنید.

وی با تاکید بر اهمیت مقاومت و مرزنشناسی در مقاومت، ابراز کرد: از عزیزانی که با یک دنیا ایمان و اعتقاد در مذاکرات با اروپا و جریان‌های غربی بحث می‌کنند، می‌خواهیم برای «کاهش هزینه مقاومت» مذاکره کنند نه اینکه بخواهند دشمن‌ستیزی را از بین ببرند.

دشمن‌ستیزی یک اصل در استکبارستیزی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دشمن‌ستیزی سیره حضرت زهرا (س) است، افزود: این مردم فاطمیه گرفتند و عزاداری کردند، دشمن‌ستیزی به‌عنوان یک اصل در استکبارستیزی است.

وی اظهار کرد: مقاومت ما در دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی باید مقاومت زهرا و جهاد فاطمی باشد زیرا مقاومت «مرزنشناس» است، اگر می‌خواهید با این‌ها سر میز بنشینید و حرف بزنید، حداقل در این حد باشد که هزینه مقاومت را کم کنید نه اینکه بگویید می‌خواهید دشمن‌ستیزی را حل کنید، این مهم قابل حذف نیست.

کد خبر 5394149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha