۱۸ دی ۱۴۰۰، ۹:۵۹

دلایل رشد مشاغل دورکاری در استان تهران چیست؟

دلایل رشد مشاغل دورکاری در استان تهران چیست؟

در این مطلب ضمن اشاره به دلایل رشد چشمگیر مشاغل دورکاری در استان تهران، درباره این نوع از شرایط استخدامی نیز توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، آیا شما نیز به‌صورت دورکاری با کارفرمایان همکاری می‌کنید؟ احتمالاً بسیاری از شما پاسخی مثبت به این سوال می‌دهید و حتی در صورت داشتن کاری تمام‌وقت نیز، احتمالاً کار از منزل را ترجیح داده و در فکر یافتن یک فرصت استخدامی دورکاری هستید. باتوجه به شرایطی مانند وضعیت قرمز کرونایی در برخی از روزها، وجود تمایل روزافزون برای دورکاری چندان عجیب هم به‌نظر نمی‌رسد. کارفرمایان در بسیاری از مشاغل ترجیح می‌دهند یک کارمند دورکار استخدام کرده یا نصف کارکنان خود را به صورت غیرحضوری داشته باشند. به‌همین دلیل در این مطلب ضمن اشاره به دلایل رشد چشمگیر مشاغل دورکاری در استان تهران، درباره این نوع از شرایط استخدامی نیز توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

دورکاری چیست؟

همانطور که از نام دورکاری مشخص است، شما کار خود را به صورت غیرحضوری و دور از شرکت انجام می‌دهید. در تعریف دیگر می‌توان گفت که به هر نوع شرایط کاری که منجر به این شود که کارمندان و کارکنان یک شرکت یا سازمان، در محلی غیر از شرکت به انجام تمام یا بخشی از مسئولیت‌ها و وظایف خود بپردازند، دورکاری گفته می‌شود. شما می‌توانید هم برای یک سازمان دورکاری کنید یا به‌صورت فریلنسر، پروژه‌هایی را برای افراد یا شرکت‌های مختلف انجام دهید.

اما پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا دورکاری تا این اندازه موردتوجه کارمندان و یا حتی کارفرمایان قرار گرفته است؟ علت رشد چشمگیر مشاغل دورکاری در استان تهران چیست؟ آیا این موضوع می‌تواند بر وضعیت استخدام امروز تهران تأثیرگذار باشد؟ برای دریافت پاسخ این سوالات پیشنهاد می‌کنیم حتماً ادامه مطلب را مطالعه بفرمائید.

مزایای دورکاری کدام است؟

یکی از مهمترین مزایای دورکاری را می‌توان بهبود شرایط کاری و افزایش کیفیت کار کارکنان دانست. چراکه با استخدام به‌شکل دورکاری، کارمندان یک شرکت یا سازمان لازم نیست سختی‌های سفرهای کاری را به‌دوش کشیده و متحمل خستگی‌های مداوم شوند. به‌علاوه، دورکاری از تعطیلی کسب‌وکارها در شرایط سختی مانند وضعیت قرمز کرونا در تهران، جلوگیری می‌کند. در ادامه درباره برخی دیگر از مزایای شرایط دورکاری توضیحات بیشتری آورده شده است.

وقت طلا است!

در شرایط دورکاری شما لازم نیست هر روز زمانی را برای رفتن به سر کار اختصاص دهید. در نتیجه زمان قابل‌توجهی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید از آن، برای انجام سایر کارهای روزانه خود استفاده کنید.

حتی دورکاری می‌تواند برای شما پولساز باشد. شما می‌توانید با داشتن انرژی بیشتر، که به دلیل نبود خستگی ناشی از سفرهای کاری ایجاد شده است، به ساعت‌های کاری‌تان اضافه کرده و درآمد خود را نیز افزایش دهید. در نتیجه وقتی را که برای سفرهای کاری با وسایل حمل و نقل عمومی یا خودروی شخصی اختصاص می‌دادید، به بهینه‌ترین شکل ممکن می‌توانید استفاده کنید.

با دورکاری پس‌انداز کنید!

یکی دیگر از دلایل افزایش درآمد و پولساز بودن شرایط دورکاری، کاهش هزینه‌های مرتبط با سفرهای کاری است. کاملاً بدیهی است که در صورت انجام حتی بخشی از کار در منزل، قطعاً نیاز به انجام سفرهای کاری برای حضور در محل شرکت، به‌شکل چشم‌گیری کاهش می‌یابد. در نتیجه با کاهش هزینه‌ها، پول بیشتری نیز می‌توانید پس‌انداز کنید.

با دورکاری، راحت‌تر کسب درآمد کنید!

هیچ‌کس نیست که از داشتن آسایش و رفاه بیشتر استقبال نکند. خوب است بدانید که دورکاری تنها راه داشتن رفاه ۱۰۰ درصدی، برای کسب درآمد است.

دلایل رشد چشمگیر مشاغل دورکاری در استان تهران

باتوجه به مزیت‌های مختلفی که برای دورکاری وجود دارد، کاملاً انتظار می‌رود که این نوع از شرایط همکاری مورد استقبال طیف وسیعی از کارجویان و کارفرمایان نیز قرار گیرد. اما اخیراً بروز پاندمی کرونا، رشد تقاضا برای دورکاری را با سرعت بیشتری همراه کرده است.

ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی برای کاهش انتقال بیماری موجب شده است تا بسیاری از مشاغلی که در آنها امکان دورکاری وجود دارد، از این نوع شرایط کاری نهایت استفاده را داشته باشند. اما دلیل دیگر می‌تواند این موضوع باشد که بسیاری از مشاغل نیز، از حالت سنتی خود خارج شده و دیگر به شیوه گذشته انجام نمی‌شوند.

امروزه کسب‌وکارهای اینترنتی رونق یافته و مردم زمان کمتری را برای مراجعه به فروشگاه‌ها و بانک‌ها اختصاص می‌دهند. با وجود اپلیکیشن‌های مختلف ارائه دهنده خدمات پرداخت پول یا خرید محصول و خدمات، نیاز به مشاغلی که ضرورتی برای حضور آنها در شرکت‌های خصوصی یا سازمان‌های دولتی وجود ندارد، افزایش یافته است. در نتیجه‌، فرصت‌های استخدامی تهران با شرایط دورکاری نیز رشد چشم‌گیری داشته است.

فرصت‌های دورکاری در کدام مشاغل بیشتر است؟

بسیاری از کارمندان و کارکنان سازمان‌ها به‌غیر از کارمندان مشاغل ضروری، مانند کارکنان شاغل در اورژانس، آتش‌نشانی، بیمارستان و مانند آن، امکان دورکاری را خواهند داشت. به‌همین دلیل در ادامه به فهرستی از مشاغلی اشاره می‌کنیم که افراد شاغل در این فرصت‌های شغلی می‌توانند کار خود را خارج از محل شرکت انجام دهند. این مشاغل عبارتند از:

نویسنده

کارشناس برنامه نویسی

کارشناس هوش مصنوعی

ویراستار

مدیر شبکه‌های اجتماعی

پشتیبان وب‌سایت

جمع‌بندی

در این مطلب ضمن معرفی شرایط دورکاری، به معرفی مزایای این نوع از انجام کار نیز پرداختیم. همچنین با بیان دلایل رشد چشمگیر مشاغل دورکاری در استان تهران، برخی از مشاغلی که در آنها امکان دورکاری وجود دارد را معرفی کردیم. انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک با پیشرفت فناوری و بسترسازی مناسب برای مشاغل مختلف، شرایط دورکاری در تعداد بیشتری از مشاغل نیز میسر شود. در نهایت می‌توان گفت که دورکاری با جلوگیری از تعطیلی شرکت‌ها در وضعیت قرمز کرونایی، فرصت‌های طلایی فراوانی را نیز در اختیار کارجویان و کارفرمایان مختلف قرار داده است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5394526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha