۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

۲۰۰مددجوی بهزیستی سمنان هزینه مناسب سازی محیط زندگی دریافت کردند

۲۰۰مددجوی بهزیستی سمنان هزینه مناسب سازی محیط زندگی دریافت کردند

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری کمک هزینه مناسب سازی محیط زندگی برای ۲۰۰ نفر پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی بهزیستی استان سمنان درباره کمک هزینه مناسب سازی محیط زندگی معلولان واجد شرایط، تاکید کرد: در ۹ ماهه سال جاری کمک هزینه مناسب سازی محیط زندگی و وسیله نقلیه برای ۲۰۰ نفر پرداخت شد.

وی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی به عنوان دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان سمنان ۶۵ جلسه و کمیته تخصصی را در استان طی ۹ ماهه اول سال جاری برگزار کرده است، تاکید کرد: پیگیری امور مناسب سازی فضاها و اماکن عمومی شهری با حضور مدیریت شهری و مسئولان ارشد شهرستانی و شهری مهمترین کار ویژه این ستاد است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه علی رغم تمام این نشست‌ها و پیگیری‌ها تنها ۳۰ درصد از معابر و اماکن عمومی استان مناسب سازی شده است، تاکید کرد: انتظار بر این است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و شهرداری‌های استان شاهد عملکرد بهتری در این زمینه برای معلولان شاهد باشیم.

ایزد پور با بیان اینکه در زمینه مناسب سازی فضاهای شهری و حمل و نقل عمومی باید بیش از گذشته پیگیری، اقدام، همکاری و همراهی صورت پذیرد، ابراز داشت: بررسی مجتمع‌های بین راهی با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان برای استفاده مسافران معلول از جمله اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در استان بوده است.

وی با بیان اینکه کمیته تخصصی مناسب سازی شهری استان سمنان نقشه‌های مرتبط با مناسب سازی در شهرهای استان را تهیه کرده است، گفت: بررسی فضاهای آموزشی و مدارس سطح استان با همکاری آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس از دیگر اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه سامانه پیامکی معبر به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ برای اعلام مشکلات معلولان در زمینه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی در نظر گرفته شده است، گفت: معلولان توسط این سامانه مسائل و نیازهای خود را برای بهزیستی استان ارسال دارند.

کد خبر 5395450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha