۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۱

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

۶ تن چوب تاغ در شاهرود کشف شد

۶ تن چوب تاغ در شاهرود کشف شد

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه طی دوماهه اخیر شش هزار کیلوگرم چوب تاغ در این شهرستان کشف و ضبط‌شده است، گفت: بیشتر این کشفیات از خودروهای عبوری بوده است.

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی دوماهه اخیر شش هزار کیلو چوب تاغ در این شهرستان کشف و ضبط‌شده است، ابراز داشت: بیشتر این محموله‌ها از خودروهای عبوری کشف شدند که باید گفت پاسگاه شهید نوری در کشفیات و ایست و بازرسی‌های شبانه این خودروها کمک بزرگی کرده است

وی بابیان اینکه طی مدت مذکور ۵۱۷ کیلو زغال تاغ نیز مورد شناسایی واقع‌شده است، افزود: همه این متخلفان دستگیر و با آن‌ها برخوردهای لازم صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از کشف ۷۰۰ کیلو چلم نیز طی دوماهه گذشته در شهرستان خبر داد و ابراز داشت: با توجه به اینکه این گیاه جز گونه‌های باارزش محسوب می‌شود لذا خریدوفروش آن قاچاق به شمار می‌رود.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: اگرچه این متخلفان بابت خسارت وارده به طبیعت جمعاً به پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان محکوم شدند که آن را به‌حساب دولت واریز کردند اما باید گفت آسیب ناشی از قطع تاغ به محیط‌زیست نواحی کویری قابل جبران نیست.

وی افزود: علیرغم وجود گشت‌های شبانه نیروهای حفاظتی منابع طبیعی شهرستان و گزارش‌های مردمی شماره تلفن امداد و جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ نیز آماده پاسخگویی خواهد بود لذا انتظار می‌رود شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف آن را به یگان حفاظت اطلاع دهند تا موضوع رسیدگی شود.

کد خبر 5396555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha