۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۵۰

رئیس سازمان صمت اردبیل:

اشتغال اصناف اردبیل با صنعت برابری می‌کند

اشتغال اصناف اردبیل با صنعت برابری می‌کند

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اشتغالی که هم اکنون در بخش صنوف رقم خورده با اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت استان اردبیل برابری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی عصر سه‌شنبه در اجلاس ماهانه اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی در اردبیل اظهار کرد: در ایام کرونایی بیشترین تعطیلی و بیکاری متوجه اصناف بوده و ما از این بابت از همکاری صنوف، اتحادیه‌ها و شاغلان این بخش قدردانی کرده و امیدواریم در همه حوزه‌ها پشتیبانی‌های لازم را از اصناف منصف اردبیل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اصناف در کنار تعطیلی واحدهای صنفی در ایام کرونایی به ویژه پیک‌های اول تا چهارم و مشارکت در جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه سعی کردند تا همواره پیشرو و پیش‌قدم عمل کنند هر چند که خود اصناف در پرداخت حق و حقوق، اجاره و هزینه‌های آب و برق و چک‌های صادر شده مشکلاتی داشتند اما همیشه در کنار مسئولان امر سعی و تلاششان بر بهبود شرایط جامعه در این وضعیت کرونایی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: دولت قرار بود تسهیلاتی را برای ۱۳ رسته شغلی آسیب‌دیده از کرونا در نظر بگیرد که بخشی از این تسهیلات تا به حال پرداخت نشده و به دست اصناف نرسیده است.

صادقی افزود: به رغم همه این تنگناها مشکلات و گرفتاری اصناف، اشتغال ایجاد شده در بخش صنوف در حال حاضر با بخش صنعت در استان برابری می‌کند و این نشان‌دهنده قوت و تلاش بیش از حد اصناف در فعالیت‌های متنوع و توسعه اقدامات مؤثر اشتغال‌زا و کارآفرین بوده است.

وی به پالایش اخیر انجام شده در بخش صنوف بر مبنای پروانه صادر شده اشاره کرد و ادامه داد: در یک سال اخیر صنوف تولیدی استان موفق شدند زمینه اشتغال ۴ هزار و ۷۱۱ نفر را با پوشش بیمه‌ای فراهم کنند که این امر در قالب طرح‌های رونق تولید و پرداخت تسهیلات متناسب با این شرایط کارآفرینی بوده است.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است تا همچنان واحدهای صنفی را مورد حمایت قرار داده و شرایط بهتری را در پیشبرد امور در حوزه‌های مختلف به وجود آوریم که قطعاً فعالیت گسترده صنوف می‌تواند اشتغال بیشتری را نیز ایجاد کند.

وی اضافه کرد: هر واحد صنفی با اشتغال ۲ نفر در حقیقت در شهرستان اردبیل فرصت اشتغال ۱۱۰ هزار نفری را در این حوزه به وجود آورده و این برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها در گسترش فعالیت‌های اقتصادی نتایج مطلوب‌تری را نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به نظام‌مند شدن فعالیت‌ها در این بخش و جلوگیری از احتکار و گران‌فروشی اشاره کرد و ادامه داد: برازنده اصناف ما نیست که تعدد بازرسی‌ها را شاهد باشیم که قطعاً این امر به گله‌مندی فعالان این حوزه منجر شده و بهتر است در قالب یک نظارت مستمر این اقدامات به شکل مطلوب به انجام برسد.

کد خبر 5397548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha