۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

اعتیاد به بحران اجتماعی تبدیل شده است

اعتیاد به بحران اجتماعی تبدیل شده است

شهرکرد- معاون سیاسی وامنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی نظم و امنیت جامعه را تهدید می‌کند، گفت: اعتیاد در حال حاضر به بحران اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مردانی صبح چهارشنبه در شورای توسعه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر چهار محال و بختیاری با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد در جامعه، اظهار کرد: این آسیب‌ها به یک معضل بزرگ اجتماعی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی نظم و امنیت جامعه را تهدید می‌کند، ادامه داد: اعتیاد به عنوان بحران اجتماعی زمان حال تبدیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قوانین زیادی در حوزه آسیب اجتماعی وجود دارد، عنوان کرد: با تصویب قانون نمی‌توان یک آسیب اجتماعی را مدیریت و کنترل کرد.

از ظرفیت مردم برای مقابله با اعتیاد استفاده شود

مردانی با اشاره به اینکه باید رویکرد، نگرش و تفکر مردم در خصوص این آسیب‌ها تغییر کند، تصریح کرد: برای انجام این مهم باید از ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند به تنهایی مشکلات اجتماعی را حل کنند، افزود: از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در راستای پیشگیری و فرهنگ سازی در موضوعات مقابله با اعتیاد استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دولت سیزدهم سازمان‌های مردم نهاد را درکنار خود می‌بیند، گفت: مسئولان باید نگاه ویژه ای به این سازمان‌ها داشته باشند.

مردانی مطرح کرد: سازمان‌های مردم نهاد با تقویت دانش و مهارت خود در راستای پیشگیری و فرهنگی اعتیاد در حوزه، آموزش، اطلاع رسانی، حساس سازی جامعه و فرهنگ سازی تلاش کنند.

سن اعتیاد در کشور به ۱۵ سال رسیده است

وی با تاکید بر درمان معتادان جامعه، اظهار کرد: سن اعتیاد در کشور به ۱۵ سال رسیده است که در زمینه مقابله با آن باید تلاش شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای مقابله با اعتیاد باید با ایده نو و برنامه مدون پیش رفت، گفت: برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و برای سال آینده نقاط ضعف رفع شود.

مردانی با اشاره به ضرورت تولید و انتشار محتوا متناسب در فضای مجازی، عنوان کرد: مصرف مواد مخدر در مدارس یک دغدغه است که باید آموزش و پرورش در زمینه مقابله و پیشگیری از اعتیاد در بین جامعه هدف بیش از پیش تلاش کند.

وی به پویش پیشگیری از آسیب اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: مهارت‌های زندگی و بازی‌های بومی محلی به منظور پویایی جامعه باید ترویج داده شود.

کد خبر 5398001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha