۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد:

تقویت روحیه معنویت در خانواده با برپایی روضه‌های خانگی

تقویت روحیه معنویت در خانواده با برپایی روضه‌های خانگی

قزوین - مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین روضه‌های خانگی را زمینه ساز تقویت روحیه معنویت و توسل به اهل بیت در خانواده‌ها دانست.

حجت الاسلام محمدجواد زهرایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از روش‌های تربیتی خانواده‌ها از گذشته تاکنون برگزاری روضه‌های خانگی است که قرن‌هاست نسل به نسل در حال انتقال بوده و زمینه آشنایی و انس بیشتر افراد با اهل بیت (ع) را فراهم می‌کند.

وی افزود: تربیت ابعاد مختلفی دارد به طوری که بعضی از اندیشمندان حوزه تربیت، ۱۰ بُعد برای این مهم در نظر گرفتند که شامل ابعاد مختلف اجتماعی، اخلاقی، جسمی، روانی، هنری و اقتصادی و … است که یکی از آن بعد دینی، معنوی و اخلاقی تربیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین موضوع در توجه به روضه‌های خانگی، بعد معنوی و اخلاقی تربیت است زیرا کودک و نوجوانی که در فضای معنوی همچون روضه‌های خانگی نفس می‌کشد و در فضای معنوی به آنها نقش اجتماعی داده می‌شود از حیث اجتماعی رشد می‌کند ضمن اینکه در آینده و در قامت یک جوان یا میانسال یا کهنسال متدین از محبت ویژه به اهل بیت برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: بر اساس روایات هر مکانی که تعدادی از شیعیان، معارف اهل بیت علیه السلام را باور کنند ملائکه همنشین آن گروه می‌شوند و زمانی که در روضه‌های خانگی چنین بستر و فضای فراهم باشد محل رفت و آمد ملائکه نیز خواهد بود که این امر در تربیت دینی و اخلاقی اعضای خانواده به ویژه کودکان و نوجوانان می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

حجت الاسلام زهرایی تصریح کرد: زمانی مردم تصور می‌کردند که فقط در اماکن مقدس مثل مساجد و امامزادگان یا شرایطی شبیه به آن می‌توان به اهل بیت توسل کرد؛ در حالی که ما مسلمانان آموختیم که باید در هر لحظه یاد خدا و اهل بیت بود و چقدر خوب است که فضای خانه و خانواده را محلی برای ذکر و توسل به اهل بیت (ع) قرار دهیم.

وی در پایان گفت: برپایی روضه‌های خانگی به ما می‌آموزد که چنانچه در خانواده با مشکلی مواجه شدیم، راه حل آن را در مصرف داروهای افسردگی و اضطراب جستجو نکنیم بلکه توسل به خدا و اهل بیت می‌تواند در گِره گشایی مشکلات مؤثر باشد همچنین فرزندان یاد می‌گیرند هرگاه دچار مشکلی شدند خدا را یاد کرده و به ائمه اطهار متوسل شوند.

کد خبر 5398047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha