۲۳ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

پالایشگاه نفت قشم روز جمعه افتتاح می‌شود

پالایشگاه نفت قشم روز جمعه افتتاح می‌شود

قشم - دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: فاز دوم پالایشگاه نفت قشم فردا جمعه در جریان چهاردهمین سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محمد ظهر پنجشنبه در جریان چهاردهمین سفر استانی رئیس‌جمهور به هرمزگان در بازدید از پالایشگاه نفت قشم اظهارداشت: این پالایشگاه در ٢ فاز با ظرفیت ٧٠ هزار بشکه در روز ساخته شده است.

وی ادامه داد: فاز اول این پالایشگاه از سال ٩۴ با ٩۵ درصد امکانات و توان داخلی بدون هیچ‌گونه دخالت مهندسان و تکنولوژی خارجی در قشم ساخته شده است.

مشاور رئیس جمهور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح گفت: هم‌اینک پنج میلیون بشکه قیر از جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور صادر که یک پنجم آن در قشم تولید می‌شود.

وی بیان کرد: هم‌اینک یک میلیون بشکه قیر تولیدی از بهین پالایش نفت سنگین قشم توسط اسکله کاوه به سایر کشورها صادر می‌شود.

محمد با بیان اینکه در صنعت بانکرینگ نیز نخستین کشتی در بندر سلخ در حال سوختگیری است افزود:بزودی در بحث بانکرینگ و سوخت با کشورهای حاشیه خلیج فارس رقابت می‌کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور روز پنجشنبه وارد قشم شد و پس از احترام به شهدای گمنام از چند طرح عمرانی بویژه پل خلیج فارس، پالایشگاه نفت و اسکله بانکرینگ نفت سلخ بازدید کرد.

کد خبر 5398775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha